janeri Startet 11.September.2009 Del på Facebook Startet 11.September.2009 Jeg vil kjøpe meg en enkel GPS/kartplotter til en liten daycruiser (15'). Den viktigste grunnen er at jeg skal kjøre en del i nye og ukjente farvann og ønsker hjelp til å ha kontroll på dybde (ved siden av papirkartene). Først forsøkte jeg å kjøpe marine kart til den GPS jeg bruker til geocaching og slikt (Garmin Oregon 300), men det fungerte dårlig. Bluechart kartene hadde lite dybdeinformasjon, i alle fall ble lite vist på min GPS. Er det noen som har erfaring med hva som er de beste kartene med tanke på dybdeinformasjon? Når jeg vet hvilke kart som egner seg tenker jeg å kjøpe en liten kartplotter, skjerm størrelse 5" eller noe slikt - som er kompatibel med kartene da selvsagt. Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 11.September.2009 Del på Facebook Svart 11.September.2009 Kartene har alle dybder, men du må kanskje zoome lagt inn for å få de på skjermen. Du må også sjekke detaljnivå for visning på gps-en din, sjekk også declutter-innstillingen. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 11.September.2009 Del på Facebook Svart 11.September.2009 Har en Garmin 420S og bruker bluechart g2 vision. Er godt fornøyd. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.