Jump to content

Navnelogo


Guest nollo22

Recommended Posts

Hei.

 

Prøv Eureka RC. Meget rimelig og rask levering.

 

Sendte en mail om formiddagen, teksten ble laget samme kveld, postet neste morgen og dagen etter lå det i postkassen. Jeg bestilte 2stk trudelutt.com med 6cm max bokstavhøyde. Dette kom på (forskuddsbetalt) kun kr.84,- inklusive porto! Og bokstavene var helt nydelige.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Prøv Eureka RC. Meget rimelig og rask levering.

 

Sendte en mail om formiddagen, teksten ble laget samme kveld, postet neste morgen og dagen etter lå det i postkassen. Jeg bestilte 2stk trudelutt.com med 6cm max bokstavhøyde. Dette kom på (forskuddsbetalt) kun kr.84,- inklusive porto! Og bokstavene var helt nydelige.

 

Lars H.

Hva fonter er vanlig å bruke på båter? Og størrelse??

Link to post
Share on other sites

Hei.

Kan noen ramse opp korrekt betydning av (tittelbokstaver)

M/S,  M/Y,  S/S, ogsåvidere.

 

Store eller små bokstaver ?

 

Har litt lyst til og legge dette til båtnavn,

litt teit om det ble feil.  :smiley:

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

Hei.

Kan noen ramse opp korrekt betydning av (tittelbokstaver)

M/S,  M/Y,  S/S, ogsåvidere.

 

Store eller små bokstaver ?

 

Har litt lyst til og legge dette til båtnavn,

litt teit om det ble feil.  :smiley:

M/S = Motorskib

M/Y = Motoryacht

S/Y = Seilyacht

S/S = Seilskib

M/T = Motortanker

 

Det er dem jeg kommer på i farten, der er sikkert mange flere, mener også at der skal være internationale.

Alltid store bokstaver.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Ok da kliner vi til med   M/S OJDA,

hun er da tross alt 29 fot

Dekaler bestilt idag i Schveigårdsgate.

Måtte regne med ca 2oo kr for 45 cm lengde,

men da står det oslo under navnet.

Det koster vel litt det og  :puke:

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei.

 

Prøv Eureka RC. Meget rimelig og rask levering.

 

Sendte en mail om formiddagen, teksten ble laget samme kveld, postet neste morgen og dagen etter lå det i postkassen. Jeg bestilte 2stk trudelutt.com med 6cm max bokstavhøyde. Dette kom på (forskuddsbetalt) kun kr.84,- inklusive porto! Og bokstavene var helt nydelige.

 

Lars H.

Tar opp denne igjen, siden all snøen får meg til å tenke enda mer på båt og prosjekter til våren.

 

Er denne leverandøren fortsatt aktiv ? Jeg fant ingenting på denne siden jeg .....

 

- har det kanskje kommet andre internett leverandører som anbefales ?

Link to post
Share on other sites

Hvor syns dere grensen mellom M/Y og M/S går?

Jeg har døpt båten for Octopus, men ikke satt på noen merker, eller gitt beskjed til forsikringselskapet. Kanskje det skal være M/Y Octopus i stedet?

Noen meninger om dette?

 

Bakgrunnen for navnet er tallet 8 (Octo). Kona syns ikke noe om Octopussy, så da ble det varianten som forøvrig er mange båter som heter. Kona mente forøvrig at båten burde hete Skandiabanken, siden det er dem som eier den

 

Hva er reglene for navn på båten med tanke på om andre båter heter det samme? Jeg tenker da på registrering (forsikring og VHF sertifikat). :lol:

Link to post
Share on other sites

Hva er reglene for navn på båten med tanke på om andre båter heter det samme? Jeg tenker da på registrering (forsikring og VHF sertifikat). :lol:

Burde ikke være noe problem, et kjapt VHF-søk viser at det er 20 stykker med samme båtnavn som meg. Korrekt måte å oppgi navnet på da blir Trulte/LA3939

 

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...