Sjeldenutpå Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Som i emnetittelen, en 270 hk Iveco. Det er alt eg veit om motoren nå. Overhalt topp og turbo nylig gr "kald-røyk" ,men det skulle vist ryke når den var kald? Noen som kjenner Iveco? Kvalitet ? Delepriser? Kjente feil? osv Har aldri vert borti Iveco Sæbø Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gas Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 (edited) Hva slags Iveco samt årsmodell? Sjekk denne linken https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry419278 Edited September 12, 2009 by Gas (see edit history) Quote Link to post
Sjeldenutpå Posted September 12, 2009 Author Share Posted September 12, 2009 Veit ikkje meir......nå. Båten er fra 1984, så eg anntar motor ligger i samme leia. Har bilde fra annonse, det står Fiat på motor ser eg...men Iveco i annonsen: Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jolla-Mi Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Fiat i Italia lagde Iveco lastebiler i slutten på -70 tallet og inn i begynnelsen på -80 tallet. Kjente feil med Ivecomotorene er at trykket inne i veivrommet er høyt, slik at stadig lekkasjer oppsto. Ellers er det kjent at dieselpumpene har vært svake. Men det kommer helt an på hvilken type motor du har, og hvilket årstall den er fra. Quote Link to post
Shore Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Kjenner ikke noe til den motoren men så vidt jeg vet er Iveco en del av Fiat konsernet. Tror ikke det er noe rart i at disse to merkene blandes litt. Quote Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts