Jump to content

Lime fast skottbekledning igjen


tom-ass

Recommended Posts

lJeg har pleid å bruke vanlig kontaktlim, som rege fra Biltema. Fungerer fint, så lenge ikke baksiden av skaien er begynt å gå i oppløsning...

 

Har hørt at enkeltebruker våtromslim, fungerer sikkert det også.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Gjorde samme jobb her om dagen. Skrudde ned platene og dro lett av skaien som var løsnet i sin helhet. Det gamle limet

var klebrig og måtte fjernes helt for at det nye limet skulle få skikkelig feste. Jeg brukte aceton både på skaien

og platene, men ikke alle typer skai tåler aceton, så man må gjøre en prøve først.

Det var forøvrig en møkkajobb det hele, men omsider ble jeg fornøyd, alt var rent, og klart for liming.

Du skal bruke vannbasert kontaktlim fra Casco. Den kneler ikke skaien, men sitter som f. Skal du lime på f eks kryssfiner lønner det

seg å lakke et strøk fortynnet gulvlakk før liming. Dette gir vesentlig bedre feste for limet.

Redigert av Brumm (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I Aktercabinen på båten vår står skaien i bue fra vegg til vegg, i steden for å følge fin radius til skroget. Har lurt på å lime dette opp igjenn eg og. Men lurte på det samme med lim osv.

Mulig eg må splitte opp hjørnet, og så fikse med noe rep som listverk etterpå....

Men eit tillegsspørsmål. Hvorfor er skaien så "krympet"? sikkert 5-6cm hulromm bak skaien :crazy:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

cascoset extra er er det beste jeg har prøvd.Det er en rimelig vannbasert fugemasse ,som jeg sparklet utover med en fintannet sparkel.

Fordelen med denne limen er at duken henger rimelig godt fast med en gang,og kan løsnes for justering,lukter lite gjør den også.

Det kan vel ikke sies det samme om kontaktlim. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...