VIP Svart 16.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2009 Ja sikker på det. Skal nå prøve å skifte propell.Og lurer da på om jeg må bruke moment ved tiltrekking av mutter Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Kan være en fordel, men momentet avhenger også av om mutteren også er i syrefast eller ikke. Hvis det er låsemutter av nylock typen, så bør helst denne skiftes. Noen har kronemutter med splint gjennom, og da har en god sikring der. Kan ikke bruke moment for vanlige gode stålskruer(unbrako), for syrefast har ikke samme strekkfasthet Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Ja sikker på det. I toppen av tankene der slangen kobles inn på sitter det en kule og en fjær, denne må bort! Du kan borre denne opp slik at kulen spretter ut. Har du byttet disse er det en annen sak... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VIP Svart 17.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2009 Kule og sil er fjernet.Det er full åpning der. Kan det være noen form for justering i forb med mating på diesel pumpe eller andre innstillinger på selve mtoren. Skal skifte propell i løpet av uken og vil da komme med tilbakemelding på hvordan det har gått Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VIP Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 (redigert) Har no skiftet propell fra 17 1/5 - 21 til 18 3/4 - 19. Får nå fult turtall på motor,men farten er fortsatt for dårlig.maks 22 knop. Kanskje jeg rett og slett har for liten motor Redigert 18.September.2009 av Eastvood (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kire Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Hei For det første, så tror jeg ikke du skal ha den utvekslingen. Tror det optimale er noe rundt 1:1,6 eller 1,8 Det vil nok gjøre susen tror jeg. Er også meget skeptisk tilmercruiser drev ob din utveksling på en slik tung båt. I stedet for å synse på dette og mange råd osv. så er det mest riktige å kontakte Winnrace propellers og høre. Den mannen kan det og ikke minst, så får du garanti ved kjøp av propell Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.