Jump to content

Hjelp til prising av Joda 7500 som skal selges.


Kodvaag

Recommended Posts

Jeg har fått to fots syken.

 

Selger derfor min Joda 7500.

Skal sette inn annonse på www.finn.no men jeg vet ikke hva jeg skal legge den ut for.

 

Ser at de priser de

fra 150.000,- (gammel innredning og gammel 33hk motor)

til 305.000,- (gammel innredning og ny 160 hk motor)

 

Min båt har ny innredning og 1993 modell Yanmar med 140 hk.

Turbo byttet sist vinter til ny original.

Alt elektrisk er nytt, unntatt kablene ut til lanternene.

Ladix landstrøm.

 

Hva skal jeg legge prisen på?

 

(følg med på www.baatplassen.no for bilder av min nye båt)

 

Her er noen bilder fra i år av Jodaen:

 

SB side:

25042009013.jpg

 

BB side:

25042009012.jpg

 

Uteplass:

IMAGE_603.jpg

IMAGE_580.jpg

 

Flatt jern 25 knop:

IMAGE_605.jpg

 

Ny type innredning med to seter på ene siden og bysse på andre siden:

IMAGE_560.jpg

 

Bygget om med stikkøye: (vridd vidvinkelbilde tatt med mobil)

IMAGE_568.jpg

 

Hydraulisk styring med ergonomisk plassering av rattet:

IMAGE_577.jpg

 

Gjort full bunnsjau på den i år:

IMAGE_532.jpg

 

 

 

 

Noen som har den fjerneste ide om hva jeg skal legge den ut for?

 

Vil ikke ha fantasipris for den, kan godt tenke meg å selge den nå på høsten.

 

 

 

Kom med forslag.

 

 

 

(nå kan dere lure på hva slags båt jeg har kjøpt....)

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Joda 8100 med stor motor????

 

 

Nei, men den komboen var min drømmebåt.

 

Nå blir det tverr hekk, baugen opp og rompa ned, og skikkelige hekkbølger...

Selv om det er liten motor...så kan det være at en større motor passer nedi senere! :lol:

 

Men, tilbake til hjelp med å prise Joda'en: Hvor mye skal jeg legge den til salgs for?

 

De dyreste tingene jeg har kjøpt er vel ny originalturbo, og ny kalesje.

 

 

Åh, nå fant jeg denne tråden, hadde nesten glemt hvor mye arbeid jeg hadde gjort med den...

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=52748

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Et sted mellom 250 og 300 synes jeg er en grei pris for din. Nå har du jo norges NEST raskeste Joda 7500 da. Du har sikkert sett denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18527658

 

Har ligget ute en stund, så kanskje du skal prøve deg på 275?

Redigert av POLARN (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Lurer på om ikke jeg skal legge den til 250.000,-

 

Da går jeg ca i null, med innkjøpspris og påkost... dersom jeg regner at jeg skal ha 1 krone timen for alt arbeidet. :lol:

 

Den til 305 har jo gammel innredning, men den har en ny moderne common rail 2,4 liters motor, jeg har jo en gammel 1993 modell yanmar 3,5 liter og ny innredning.

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

jeg ville mye heller hatt din båt en den på annonsen der .. din var mye penere inni og tror ikke jeg hadde vært mere redd for en gammel yanmar enn en d3.

pinadø burde du begynne rett oppunder 300000kr..

og tjener du 1 krone timen på båtmorroa , ligger du vedlig mye bedre an en meg...

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Det var da et utrolig pent eksemplar av arten! Hadde jeg vært i markedet for slik båttype, hadde jeg absolutt tatt kontakt...

 

Lykke til med salget i et heller labert marked!

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Jeg håper og jeg får solgt den i løpet av høsten.

 

Nå er annonsen laget, og lagt ut på finn.no

 

 

Noen som har tips til om jeg bør endre noe i annonsen?

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19042340

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Hei Kodvaag :-)

Jeg liker at det er litt "luft" i annonseteksten. Så jeg anbefaler deg å legge et ekstra linjeskift mellom hver ting du har gjort på båten det siste året.

 

Ellers virket bildene bra, selv om oen av bildene var litt blasse.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Noen som har tips til om jeg bør endre noe i annonsen?

Hovedbildet ditt viser innmari mye vann, og en liten båt utpå der.. Kan du zoome på noen måte?

I teksten "Motor Yanmar 4LH-HTE 4 sylindret 3,5 liters turbodiesel med intercooler." bør du slenge på antall HK..

 

mvh

bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Med fare for å virke for kritisk drister jeg meg til noen kommentarer.

 

Først til tekstdelen:

Her har du mye informasjon, du burde kanskje kategorisert denne infoen: Eks. motor, innredning, skrog etc. Lettere for interesserte til å få et kjapt overblikk og lett kan se etter info som de er mest opptatt av.

Bør uansett få inn mer luft i teksten.

 

Bildene:

Flere bra bilder her, spesielt de utenfra båten. Men hvilke er de nyeste? Båten vises med både hvitt og svart bunnstoff...

Interiørbildene synes jeg var litt ymse. Savnet litt mer vidvinkel som kan si noe om helhet i uteplass f.eks.

Mener også du med fordel kunne brukt vidvinkel mer aktivt i forhold til detaljbilder. Greit bilde av motor, men kanskje også et der det er lettere å se hvordan motorluka er plasser i forhold til annen innredning? Dette gjelder for flere bilder. Kjenner ikke denne båten, og for meg er det vanskelig å få en bedømmelse av størrelsen på uteplass, samt hvor de forskjellige detaljene er plassert i forhold til hverandre. Savner også et bilde av uteområde bak uten kalesjen opp. Kalesjen gir en litt "trang følelse". Til slutt litt om bilder fra kabinen. Har vanskelig for å se for meg hvordan "totalen" er innvendig. Savner litt mer oversiktsbilder. Det er også noe med fargene på flere bilder, er disse tatt med mobilkamera? Virker i hvertfall som fargenyansene er feil i forhold til virkeligheten.

 

Hørtes fryktelig kritisk ut dette her, men det er kun ment som konstruktiv kritikk. Hovedinntrykket mitt er at dette er en flott båt!

 

Lykke til med salget!

Link to post
Share on other sites

Synes det er greit å ha bildene av båten utevendig først, deretter innvendig interiør samt med de ulike løsningene av køyer, pentry o.l Så til slutt det tekniske som motor, varme m.m. Kanskje legge inn noen av youtube linkene dine goså. Det var mitt innslag :flag:

Redigert av POLARN (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Annonsen er vist 855 ganger

Endret: 17.09.2009 12:29 FINN har sendt annonsen til 96 e-postmottakere

5 FINN-brukere har lagret denne annonsen i sine lister

 

 

Sånn,. nå har jeg endret litt på bilderekkefølgen, lagt til et bilde som viser planløsning, og redigert teksten litt.

 

Tusen takk for all kritikk; jeg tar det ikke som kritikk, jeg tar det som hjelp!

Fortsett å kritisere... jeg endrer annonsen fortløpende! :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Få inn et bilde av hele innedelen på båten uten all mikk makk med kamera, samt et bilde som viser hele motoren. Toalettet virker trangt sånn du har tatt bilde av det. Blir også litt rotete når du hopper fra innvendig teknisk til utvendig skrog. Ingen problem med kritikk her Koddis, hehe :flag:

Redigert av POLARN (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Det er sikkert smak og behag når man legger ut bilder, men slik vill jeg ha gjort det i denne rekkefølgen.

 

Først utvendig:

Et bilde fra alle kanter med kalesje på. Deretter ville jeg ha tatt et bilde med den bakerste delen av kalesjen av, deretter den fremre av slik at hele kalesjen er av. Nest etter det undersiden av båten. Til slutt show off bildene i fart.

 

Så innvendig:

Alt som omhandler førerposisjon, pentry med og uten lokk/deksler, deretter akterdelen med og uten solseng.

Så cabinen helt ren, deretter med dobbeltseng om det er mulig. Så toalettet, og evt detalje bilder etter det igjen.

 

Så teknisk:

Motor i sin helhet, kanskje et som viser motorrommet også.

Så ror, elopplegg, varmeanlegget o.s.v

 

Da blir det mye ryddigere, men det er min mening. Smak og behag :flag:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Flott båt, Kodvaag! Hadde jeg bodd på Sørlandet (det er det kun svigermor som gjør) skulle jeg kommet og sett på den. Er på jakt, men kanskje etter en med akterkabin.

 

Annonsen din er jo blitt meget bra, men jeg savner kanskje litt bedre bilder innvendig. Noen er litt uklare, og båten ser jo så flott oppusset ut at du bør få det fram. Du nevner noe i front som ikke er gjort noe med.....bør du nevne det eller kanskje ta med et bilde for å "redusere skepsisen"? Savner også antall motortimer; iallefall noe jeg gjerne ser etter. Og hva med forbruk? Når du "skryter" av 26 knop på ei snekke; som jeg har skjønt ikke bare er finn.no-knop med gps-knop, så bør du kanskje si noe om hva som er behagelig marsjfart og forbruk i ulike fartsområder (hvis du vet det).

 

Legg inn bildetekster/forklarende tekster under hvert bilde.

 

Og jeg savnet kategorien utstyr. Du får jo masse med her, men det er ikke listet. Du må være litt båtkyndig for å lese det ut av annonsen, dvs om det følger med fendere, tauverk, kartplotter, ekkolodd osv. Dette kan være positive element som gir salg.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Da er annonsen vist til 1588 personer, og sendt på mail til 96 e post mottagere, og lagt i listene til 15 personer.

 

Og nå er det tre stykker som vil komme å se på den...

 

 

www.finn.no virker.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...