Jump to content

Leiabrev - No Limits


Andy

Recommended Posts

Vi har hytte i Blindleia, samtidig som vi er mye på sjøen, mest på strekningen Kristiansand - Lillesand.

 

Jeg tenkte jeg skulle skrive litt i sommer om mine betraktninger og observasjoner om båtlivet i området. Mange med meg frykter at dette skal bli en sommer med veldig mye uvettig kjøring - med tilhørende ulykker. Så får vi alle betale til høsten med bl.a. flere restriksjoner og pålegg.

 

Her kommer første rapport - kalt 'No Limits'

 

Fredag kveld i nitida hørte vi fra hytta en båt som drev og galnet seg. Vi skulle ut i Pioneren, og la veien om brygga der en båt gikk i skytteltrafikk ut og inn. Dette er innaskjærs (rett inn for Haraldsholmen for den som er kjent), og dermed 5 knops fart. Meget trafikert farvann.

 

Vi la oss inntil brygga, der sitter det tre ungdommer og venter på at båten kommer inn igjen for neste tur. De sitter og ser ned, og forventer nok en reaksjon fra meg. Jeg spør om hvem som eier båten, og får forklaring at han er ute og kjører. 2 minutter etter kommer de innover igjen med 25-30 knops fart før de kjekt bråstanser rett før brygga.

 

Jeg tenker at istedet for å blåse ut skal jeg prøve å snakke fornuft, og starter derfor med å prate litt om båten, som er en mindre rød speedbåt med 60 hk påhenger, med det betegnende navnet 'No Limits'. Så kommer jeg inn på den uvettige kjøringen, i skumringen uten lanterner, i ukjent farvann, og i en vanvittig fart. Det viser seg at det er en gjeng pappagutter på 17-18 år som hadde leid hytte i området, og har båten med på henger.

 

Fikk sagt klart fra at de egentlig fortjente anmeldelse, men lot nåde gå for rett mot lovnad om å skjerpe seg kraftig. Og det har de - iallefall tilsynelatende - gjort.

 

Tidligere var det stas for ungdommen å komme ut i leia i jolla med 9.9 hester, nå er det altså medbrakt speedbåt som gjelder.

 

Og 'No Limits'.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...