Jump to content

Tyvepakk i båthavna, for andre gang!


Kjetil1

Recommended Posts

For andre gang på halvannen måned har det vært tyvepakk i havna. Begge gangene har heldigvis min båt blitt spart, men denne gang gikk det ut over bla båten til en kompis. Metoden er "østeuropeisk"! Og ikke kom å si at det er stygt å si det slik! Og nå sitter jeg og lurer på om jeg tør å ha båten liggende der lenger. Vurderer sterkt å dra den opp på hengeren og ta den med hjem. Men det suger å traile den 3 mil hver vei hver gang den skal brukes.

Hipp hurra for EU som lar slike folk fritt få "flyte inn" og hente våre ting. Nå er det på tide at rettsystemet slutter å behandle dem med silkehansker og lar dem få som fortjent, ikke et forsiktig fy og en måned i luksus på statens regning!

Som SVere sier: del godene. Vi kjøper, de tar :headbang: ...

 

Kjetil S

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Tyveri i småbåthvner er et økende problem i tydeligvis,vinningstyveri finner stadig nye jaktmarker,de skjærer av en påhengsmotor med vinkelsliper hvis de må,i havne her har vi vært forskånet enn så lenge,greit å ha en som bor mye av tiden i båten ,samt at havna har bebyggelse tett inntil,hvis dette får fortsette så vet vi vel alle hva som vil skje med dem som vil forsikre båten sin.At havna er låst er ingen garanti for å holde dem som ikke vet forskjell på ditt og mitt unna,samle båteierne i havner rundt omkring for å komme fram til noen kreative tiltak for å gi tyvene en et signal om at det er noen som holder et øye med havna er vel snart nødvendig.

Redigert av maia (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hipp hurra for EU som lar slike folk fritt få "flyte inn" og hente våre ting.

 

Her skortar det nok litt på kunnskapen, ja.

EU kan sikkert skuldast for mykje, men her må du nok heller skyta på Schengen-samarbeidet som m.a. som fleirtalet på Stortinget har valgt å slutta seg til. Shengen gjeld grensekontroll i europeiske land, både i og utanfor EU. EU-landet Storbritannia er t.d. ikkje med i Schengen.

 

Når det er sagt, så har eg full forståing for frykta for tjuveri frå båthamner, uansett kor tjuvpakket kjem frå. I mi hamn har me nattevakt på dugnad. To medlemmer er til stades om natta og går jamnlege vaktrundar. Dei ser også etter at båtane ligg som dei skal ved uver o.l. Dette er betryggande for både båteigarane og forsikringsselskapa (som dermed gir rabatt på premien). Ei til to vakter pr. sesong.

 

Skal faktisk på vakt i natt, så tjuvar: "stay away"! :cool:

Link to post
Share on other sites

Ok, skal innrømme feilen jeg. Men i sakens hete, mens jeg satt og vekslet mellom total forbannelse for at de hadde raidet havna og panikk for om de kommer igjen, tenkte jeg ikke helt rett vei. Så da får jeg si at Norge får droppe Schengensamarbeidet og ha konsekvent passkontroll ved grensa.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Dreggbøtta var laget av 120 mm syrefast rør skrudd fast til badeplattform og i tillegg klammer til badetrappa. Skjønner at de rappa dreggen, men ærlig talt, er det såååååå dårlig stilt med folk i feritiden :confused: Kanskje de tenker som meg: Ikke sløs med penga, kjøp øl!! :crazy:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...