Pelle Parafin Startet 16.September.2009 Del på Facebook Startet 16.September.2009 Store påhengser stjålet i Stavanger,trolig de er kommet seg ut av landet med tyvegodset. http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger...er_i_natt_.html Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Hvordan klarer man å få med seg så store motorer uten å bli oppdaget? Krever ikke dette mye utstyr, kran, stor bil? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Akora Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Hvor er det egentlig de har vært? Er det i jåttåvågen dette bildet er tatt? Sitér dette innlegget Link to post
Storø Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Natt til mandag var det i Våganes Båtforening sin havn at 3 eller 4 påhengsmotorer i 100+ hk klassen ble stjålet, natt til tirsdag var det i Hafrsfjord BF sin havn tyverne var på ferde. I tillegg ble det gjordt innbrudd i flere båter og kostbart elektronisk utstyr fjernet. Til orientering kan nevnes at begge havnene ligger i Hafrsfjord. Politiet har tilskrevet VBF og foreslått at man sikrer båtene bedre, som kjent kan man ikke vente seg noe fra den offentlige ordensmakt. En ville vel bli mere enn forbauset om man fant frem til tyvene og fikk dem tiltalt og dømt. Sitér dette innlegget Link to post
McEwan Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 som kjent kan man ikke vente seg noe fra den offentlige ordensmakt. En ville vel bli mere enn forbauset om man fant frem til tyvene og fikk dem tiltalt og dømt. Ikke for å ødelegge dagen for noen, men kan opplyse om at det er pågrepet en person i forbindelse med disse og er p.t. varetektsfengslet 4 uker. Beklager. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Hvordan klarer man å få med seg så store motorer uten å bli oppdaget? Krever ikke dette mye utstyr, kran, stor bil? Det er mange som ser dem. Har snakket med et øyenvitne da de stjal to motorer hos Rogaland Maritime Senter. De kommer med båter, type arbeidsbåter. Så har de en helt vanlig løftebukk stående ombord i disse båtene som de bruker til å heise opp påhengerne. Bilde er forresten ikke fra Jåttåvågen Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Fredrik_T Svart 23.September.2009 Del på Facebook Svart 23.September.2009 disse folkene raidet havnen min også (våganes båtforening) jævlene kappet også opp tauene på flere båter, og når vi kom ned om morgenen lå båten langt uti harsfjord osv.. de brøt seg også inn i en av de store båtene å stjal masse dyrt utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Kanskje på tide å vurdere vakthold i disse havnene? Trodde det var vanlig i nær sagt alle havner jeg. Enten fra medlemmer eller vaktselskap. Er vel i alles interesse at ikke båtene ligger utsatt for slike hendelser. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
logget av Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Kanskje på tide å vurdere vakthold i disse havnene? Trodde det var vanlig i nær sagt alle havner jeg. Enten fra medlemmer eller vaktselskap. Er vel i alles interesse at ikke båtene ligger utsatt for slike hendelser. Jeg synes det snart må være grenser for hvor godt vi privatborgere må beskytte oss mot kjeltringer, for jo mer vi gjør for å beskytte oss mot dem jo mer gjør kjeltringene for å finne på nye arbeidsmetoder for sin virksomhet. Jeg mener det må innføres refusjonsordninger fra staten for merverdiavgift og andre avgifter (Hk avgift) for de tingene som stjeles. Slik det virker i dag så tjener kanskje staten litt for mye penger på vinningskriminalitet gjennom avgifter etc. og hele regnestykket med vinningskriminalitet blir helt feil samfunnsmessig. Kriminelle mennesker er kriminelle blant annet på grunn av pengene. Vinningskriminelle slipper også mye straff nettopp på grunn av penger. Det er ikke noe problem å løse denne floken hvis man vil, for det er bare å påse at de som har ansvaret for å løse problemene også blir de som til syvende og sist sitter med utgiftene for de uløste samfunnsproblemene. Nå stemte ikke jeg FRP, men jeg tror faktisk og dessverre at FRP er det eneste partiet som har teften på hvordan slike problemer best kan løses. Sitér dette innlegget Link to post
McEwan Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 De fleste som har vært nedover øst-europa, og kanskje spesielt Litauen, beskriver tilstanden der som ganske anderledes i fra Norge. Feks har privatpersoner mer eller mindre innbruddssikre vinduer og dører med jernstenger osv. og de fleste har tatt sine forholdsregler i forhold til at samfunnene tross alt er betydelig fattigere. Det ble pågrepet et par litauere for vel ett år siden og det var ganske "morsomt" å prate med dem. På et uformelt spørsmål om hvorfor de gjorde det de gjorde, så svarte han ene "look around you, money everywhere, how can I not steal...:" De var også ganske forundret over hvor lite sikret verdigjenstandene var, det var ikke slik i hjemlandet. Før avhøret så sa han også ganske treffende "bare spør, så skal jeg lyve så godt jeg kan..." Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Nytt tyveri på Randaberg i natt: http://www.aftenbladet.no/lokalt/solaranda...gsmotorer_.html Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Gudrun Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 (redigert) Gjør oppmerksom på denne som viser til at noen polakker jaktes på i området Brekke/Masfjorden etter en utenlandsregistrert bil ble stoppet i natt med bl.a. påhengsmotorer. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Jakter-pol...ker-936175.html bilde av bilen: http://www.ba.no/nyheter/article4603251.ece Redigert 24.September.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tromsværing Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Snart ikke flere store påhengsmotorer igjen i Norge. Se link til nattens brekk i Risør. http://www.austagderblad.no/lokale_nyheter...icle4603659.ece Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 leser de veide rudt 250 kilo hver av de i Risør.....Er ikke hvem som helst som klarer å løfte en slik vekt.. kanskje derfor de sleit alvorlig med han her: http://www.ba.no/nyheter/article4604612.ece Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 En 19 år gammel rumener er varetektsfengslet i fire uker siktet for båtmotortyveriene i Stavanger-distriktet i begynnelsen av september. – Han er foreløpig er siktet for tyverier av til sammen fem større og kostbare båtmotorer som er tatt fra småbåthavnen Mer info /kilde http://www.aftenbladet.no/lokalt/1083944/R...otortyveri.html Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Ja, tydelig at Østeuropeere har oppdaget at Norge er et attraktivt marked. Håper bandittene som blir tatt får en "avskrekkende" dom. Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Gjør oppmerksom på denne som viser til at noen polakker jaktes på i området Brekke/Masfjorden etter en utenlandsregistrert bil ble stoppet i natt med bl.a. påhengsmotorer. Eg er i den heldige situasjon å jakte hjort i dette området. Gjett om eg skal til skogs på jakt og denne gangen skal eg holde ekstra godt utkikk etter framande og uønska artar! Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 . Gjett om eg skal til skogs på jakt og denne gangen skal eg holde ekstra godt utkikk etter framande og uønska artar! Det er bra om du sørger for å holde fremmede /uønskede arter borte fra vår "fauna". Sitér dette innlegget Link to post
magnumlars Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Det er bra om du sørger for å holde fremmede /uønskede arter borte fra vår "fauna". Eg driv i tillegg prevantivt arbeid. Eg har ein internasjonal jobb og oppheld meg ofte på plassar der dei lokale drøymer om eit liv i vesten. Eg må sei eg blir regelrett flau når eg ser kva syn resten av verden har på oss dumme naive nordmenn som ikkje har nokon som helst kontroll med kva som slepp inn i landet. Det beste eksempelet var når ein lettare solbrun kar spurte meg ein gang eg var i Afrika; "er det riktig at i Norge kan ein få lønn uten å jobbe?" Det seier egentlig det meste om kva motiv mange har for å oppholde seg her. Eg informerar selvfølgelig alle som kan tenke seg eit liv i Norge at her er eit regelrett he...te, eit brød kostar fleire dagsløner (i deira land), her er regn, snø og dritvær heile året osv. Eg prøver i alle fal å ta problemet ved rota Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 Sivile overmannet tyver I går natt stakk de av fra politiet. I natt tok lokalbefolkningen affære.Det viste seg at det var lokalbefolkningen som selv hadde slått til mot mistenkte polske tyver Godt jobba gutter !!! Les mer her.... http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Sivile-ove...ver-936175.html Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 Nå har de hanket inn noen karer på Ålgård - i en lastebil: Stavangeravisen. Men det er sikkert flere der hvor de kommer fra, både med og uten lastebiler, med kurs for Selvbestjelingsbutikken Norge Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hafrsfjord Svart 28.September.2009 Del på Facebook Svart 28.September.2009 Nye påhengsmotortyver tatt: http://www.aftenbladet.no/lokalt/dalane/10...ngsmotorer.html Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Enda flere tatt: Pågrepet i Estland - siktet for båtmotortjuverier En litauer i 20-årene er begjært utlevert etter at det ble funnet båtmotorer fra Eigersund og Farsund i bilen han kjørte. http://www.aftenbladet.no/lokalt/dalane/10...rtjuverier.html Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
solkongen Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Så flott at politisamarbeidet fungerer med baltikum, bare så synd at "straffen" sikkert blir 2 måneder i fengsel med god mat og lommepenger. Ingen preventiv effekt med andre ord. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 19.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2009 Enig, positivt overrasket over at de ble fakket etter at de var kommet ut av landet, ehh.......ikke det at det ikke hadde vært bedre at de ble fakket her, men når de først var kommet seg ut liksom Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.