Jump to content

Sinkanoder på VP MD11C med seildrev


Sjøtunga

Recommended Posts

Den har ferskvannskjøling, og den er ikke original, men er det Martec?

Kanskje du kjenner den igjen på bildet? Varmeveksleren er det lange "røret" oppe til høyre på bildet. Sirkulasjonspumpa (elektrisk) er under "røret", og vises ikke.

 

Hvis dette er Martec, er i så fall anoden bak det dekselet som ses i aktre enden av "røret"?

p1010078krympet.jpg

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

hmm...dette var en litt annen variant enn det jeg har men den er nokså lik.Sinken er en mutter som sitter på siden

av varmeveksler,ikke på enden av veksler.Kanskje ikke det er anode det på denne?eneste forskjellen på din og min

er at på min er ekspansjonstanken festet med brakett på utsiden av veksler,på din sitter den på veksleren.Jeg har

også elektrisk sirkulasjonspumpe.Har du kjent helt framme på veksleren (foran ekspansjonstanken) om det stikker

en mutter ut en plass?

Link to post
Share on other sites

Det er en mutter i andre ende av veksleren (motsatt ende av der ekspansjonstanken er). Du ser den på bildet over, men vises bedre på bildet nedenfor. Det er kanskje denne da?

 

Hmmm... og hvor får jeg så tak i en ny slik...?

p1010212krympet.jpg

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Skruen som går inn i mutteren er sinkanoden ja. Men ta en nøkkel på den store mutteren til å holde igjen med. Mutteren er loddet fast i veksleren og godset i veksleren er svært tynt. Hvis du ikke holder igjen river du løs mutteren og du må lodde den på igjen for å få den tett. Fikk tak i sinkanoder hos VP forhandler for flere år siden. Hvordan det er nå vet jeg ikke. De jeg fikk var for lange, men det var bare å file av litt sink i enden på dem. Det er bare en, men jeg kjøpte tre når jeg først fant en som hadde.

Link to post
Share on other sites

Men art nr.25-295 er nok mere riktig. Der står det faktisk at den er til marteckjølere.

Det stemmer nok, ja.

Jeg søkte på 'sink' og fikk en million treff på alt annet enn anoder, så søkte jeg istedet på 'anode' og fikk opp alle anoder unntatt den rette som bare heter 'sink' :crazy:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...