Jump to content

Veit noen om noen fine perler lenger ned i sverige enn strømstad?


Merlis

Recommended Posts

Hørtes ut som mange fine steder! =) Tenkte å notere meg litt om hvor jeg bør legge opp ruta til neste sommer når jeg skal ta ferien i båten =)

Jeg bor i Sarpsborg så hvaler er jo rett utenfor, så tenkte jeg at jeg skulle prøve på noe nytt, svenskekysten =) Hørt mange har sagt at det er like fint nedover svenskekysten som hvaler =)

 

Takk for tipsene!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Den lille gamle fiskehavnen på Kalvön burde vel vi som kjenner den holde helt tett om? Dette er et som svenskene sier et "smultronställe". Dette er stedet for "freden og roden". Men det er vel litt urettferdig å holde slikt for seg selv. På min hjemmeside trudelutt.com har jeg mange bilder med litt tekst av havner mellom Strömstad og Göteborg, blant annet en liten "reportasje" fra Kalvön. Direktelink til "alt" om Kalvön finner du her.

 

Lars H.

pt. med båten i gjestehavnen Oscarsborg

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ellers anbefales boken "Havneguiden, Göteborg - Svinesund". Mer om den på havneguiden.no med direktelink til f.eks. Kalvön med beskrivelse, detaljkart og foto her.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ser at de fleste ramser opp gjestehavner, tror du går glipp av veldig mange fine steder dersom du bare går for gjestehavner. Gjør som Lars H anbefaler og kjøp havneguiden. Det er veldig mange fine uthavner nedover svenskekysten helt ned til Gøteborg. For å bare nevne en så kan jeg anbefale Bjørnåsen uten for Grebbestad.

p1050865.jpg

 

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Takk skal dere ha! Ja, er ute etter både havner, og fine steder som øyer, sund, og andre tilsvarende steder som Fredagshølet, Tisler, Koster, Tjurholmen og også fine kanaler som strømstadkanalen om det finnes noe av dette litt lenger syd enn Strømstad =)

 

Fått mye hjelp til nå! Takker mass for dette! =)

 

Mvh

 

Jonas

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...