Merlis Startet 16.September.2009 Del på Facebook Startet 16.September.2009 Hei! Som overskriften sier så er jeg ute etter noe fine perler langs svenskekysten lenger sør enn strømstad og koster osv =) Har faktisk aldri vært lenger ned enn Rassö eller hva det heter. Så kunne tenkt meg å funnet noen perler litt lenger ned enn det =) Noen forslag? Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Bør jo stikke innom Grebbestad, Fjällbacka, Hunnebostrand, Bovallstrand, Sotenkanalen og Smögen også. Rett ut fra Fjällbacka ligger Väderöerna. Flott der ute også. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Merlis Svart 16.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2009 Hørtes ut som mange fine steder! =) Tenkte å notere meg litt om hvor jeg bør legge opp ruta til neste sommer når jeg skal ta ferien i båten =) Jeg bor i Sarpsborg så hvaler er jo rett utenfor, så tenkte jeg at jeg skulle prøve på noe nytt, svenskekysten =) Hørt mange har sagt at det er like fint nedover svenskekysten som hvaler =) Takk for tipsene! Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Og før du kommer til Grebbestad kan du jo ta innom Kalvö-havna, like utafor Havstenssund. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Hei. Den lille gamle fiskehavnen på Kalvön burde vel vi som kjenner den holde helt tett om? Dette er et som svenskene sier et "smultronställe". Dette er stedet for "freden og roden". Men det er vel litt urettferdig å holde slikt for seg selv. På min hjemmeside trudelutt.com har jeg mange bilder med litt tekst av havner mellom Strömstad og Göteborg, blant annet en liten "reportasje" fra Kalvön. Direktelink til "alt" om Kalvön finner du her. Lars H. pt. med båten i gjestehavnen Oscarsborg webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Merlis Svart 16.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2009 Takk for hjelpen! Kjempebra at noen er kjent nedover der og har bilder og er til hjelp for "nybegynnere" nedover i sverige Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 (redigert) Ellers anbefales boken "Havneguiden, Göteborg - Svinesund". Mer om den på havneguiden.no med direktelink til f.eks. Kalvön med beskrivelse, detaljkart og foto her. Lars H. Redigert 16.September.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Xlnt Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 (redigert) Ser at de fleste ramser opp gjestehavner, tror du går glipp av veldig mange fine steder dersom du bare går for gjestehavner. Gjør som Lars H anbefaler og kjøp havneguiden. Det er veldig mange fine uthavner nedover svenskekysten helt ned til Gøteborg. For å bare nevne en så kan jeg anbefale Bjørnåsen uten for Grebbestad. -Xlnt Redigert 16.September.2009 av Xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Merlis Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 Takk skal dere ha! Ja, er ute etter både havner, og fine steder som øyer, sund, og andre tilsvarende steder som Fredagshølet, Tisler, Koster, Tjurholmen og også fine kanaler som strømstadkanalen om det finnes noe av dette litt lenger syd enn Strømstad =) Fått mye hjelp til nå! Takker mass for dette! =) Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.