Jump to content

Prosjekt: Selco 16" (tror det er selco i alle fall..?)


CeeKay

Recommended Posts

Da var årets vinterprosjekt hentet hjem. Brukte den litt i fjor sommer, og likte godt måten den oppførte seg på :yesnod:

Kommer selv til å bruke den primært til fiske. Men også til litt farting rundt i fjordene.

 

Har fått høre at det må være en selco.. Men er ikke sikker.. Min fetter som hadde båten før meg, men ikke sikker han heller. Går ut i fra den har vært registrert en gang i tiden siden det er skiltplate på den, så er kanskje mulig å finne det ut via småbåtregister eller noe?

Har ikke fått målt den enda heller, men når den lå ved siden av vår gamle 16" trebåt så den ut til å være like lang.

 

Kunne godt tenkt meg litt hjelp til å identifisere den.

 

Planer:

- Male den på nytt.

- Nye seter.

- Koble opp elektrisk skikkelig.

- Nye målere.

- Nye seter.

- Skaffe motor.

- Ny fenderlist. (ikke noe probler siden jeg jobber her :wink:

 

..og sikkert andre ting jeg kommer på underveis..!

 

Lager tråd her siden jeg sikkert kommer til å trenge mye hjelp underveis.. Har aldri gjort noe med plastbåt før.. Bare brukt trebåt som jevnlig har blitt pusset og malt.

 

Her er noen bilder. Hvilken båt er dette egentlig?

 

0001.jpg

 

0002.jpg

 

0003.jpg

 

Trygt på plass på verkstedet før i dag :cheers:

0004.jpg

 

Skal få tatt noen bedre bilder når jeg har fått vasket den.

 

 

Ting jeg lurer på til å begynne med:

- Hvilke maling bør jeg bruke? Må den grunnes? Kommer ikke til å slipe av den hvitmalingen som er på den. Men det blå skal males.

- Bruker man pensel eller rulle? Noe tips rundt det?

- Hvilken bunnstoff? Må det grunnes før jeg smører det på?

- Kan jeg smøre på bunnstoff nå? selv om den etter all sansynlighet ikke kommer på sjøen på en stund..

 

Kommer sikkert til å spørre om mye rart fremover. Men sånn det å være fersk :crazy:

 

 

-Chris.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...