suling Startet 18.September.2009 Del på Facebook Startet 18.September.2009 Hei har en bayliner 2855 med bravo 2 drev, vurderer å sette inn en gm på 300 hk. Holder drevet? eller må det byttes til et x drev? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bayliner2858 Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Du bør nok bytte til x, da dette er et forsterket drev tilpasset en så stor motor og dreiemoment. 1,8:1 tror jeg vil være det riktige. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
suling Svart 19.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2009 Hva med drevdusj? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
suling Svart 19.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2009 lurer også på dette med kabelstokk og instrumenter, kan jeg bruke de jeg har? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
suling Svart 19.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2009 (redigert) Redigert 19.September.2009 av suling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Det er mange båter som går med Bravo 2 (uten x) og diesel uten problemer, så om utvekslingen du har passer så hadde ikke jeg vært redd for å bruke det drevet. En 2855 er heller ikke spesielt tungdrevet. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
trikkern Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Bravo 2X er godkjent av fabrikken til max 320 Hk. Her passer omsetning 1:1,81 til GM-diesel. - Du må finne ut hva ditt Bravo 2 (uten X) tåler og oms.forholdet. Men jeg vet om flere som har dette uten problemer. Men omsetn.forholdet må uansett passe den nye dieselen da du ikke kan ta dette inn med propellstigning/diameter. Gamle og nye motorer går vanligvis ikke om hverandre med gammel kabelstokk uten noe omkobling. Selve skjøtekontaktene er ulike. (Kommer an på alder). Med GM dieselene Marinisert av Peninsular følger det med egen kabelstokk og instrumentbrett. Men husk å bestille for to styreposisjoner da du trenger en forgreningskontakt og to instr.brett. - Obs. Denne GM-en skal ikke ha kjølevann og exhaust gjennom drevet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Noen vil si det er overkill med to styreposisjoner på en båt med rom for en posisjon... Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
Xlnt Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 (redigert) Kjøper du en Hammerhead marinediesel passer den rett inn uten noe kovertering av noe slag, kabelstokken er identisk også, så du benytter all gammel kabling og instrumenter. Eneste kabling som ikke stemmer er glødelampe kabelen mener jeg å huske, og du må legge opp separat ledning for denne. Samt større dimensjon på startkablene, det må du gjøre uavhengig hvilken diesel du velger da de er tunge å dra rundt i forhold til bensin. Om drevet ditt tåler det kommer helt an på han som sitter bak rattet, river du på med bånn gass fra stillestående til du er plan så ryker nok drevet ganske så fort, tar du det pent opp i plan og ikke kjører rundt i halvplan og monterer drevdusj tror jeg du kan ha drevet i mange år. Når det gjelder kjølevann så mener jeg at det er en stor fordel om du fortsatt henter dette både via drevet og seperat skroggjennomføring for dette kjølevannet er med på å kjøle drevet innvendig. Når det gjelder eksosen testet jeg med min tidligere Hammerhead om det ble noen forskjell med å kjøre med og uten eksosbelgen montert og jeg merket i alle fall ingen forskjell. Skulle likt å sett den 2855 med 2 styreposisjoner -Xlnt Redigert 19.September.2009 av Xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post Share on other sites More sharing options...
suling Svart 19.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2009 takk for alle innlegg. til stor hjelp. jeg får vel vurdere å sette en styreposisjon på bb side til fruen. hehe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
trikkern Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Obs! - Beklager! Registrerte ikke at du har en 2855 (en styreposisjon). Jeg har selv 2858 med fly. (5-tall og 8-tall er vanskelig å skille for gamle øyne). Men lykke til med motorskiftet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 20.September.2009 Del på Facebook Svart 20.September.2009 Kjøper du en Hammerhead marinediesel passer den rett inn uten noe kovertering av noe slag, kabelstokken er identisk også, så du benytter all gammel kabling og instrumenter. Eneste kabling som ikke stemmer er glødelampe kabelen mener jeg å huske, og du må legge opp separat ledning for denne. -Xlnt E brukte kablingen til motorromsvifta til styring av glæderele. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 20.September.2009 Del på Facebook Svart 20.September.2009 Kjøper du en Hammerhead marinediesel passer den rett inn uten noe kovertering av noe slag, kabelstokken er identisk også, så du benytter all gammel kabling og instrumenter. Eneste kabling som ikke stemmer er glødelampe kabelen mener jeg å huske, og du må legge opp separat ledning for denne. -Xlnt E brukte kablingen til motorromsvifta til styring av gløderele. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Arwen Svart 14.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2009 Har Bravo 2 X med 330 HP. Føler ikke dette er bra nok. Men er tung båt 3.5 tonn. Ifølge specs skulle det holdt standarden greit. Men gjør ikke det. Går varmt. Har drevdusj. Ekstremt dreiemoment på v8 dieselmotorene Sitér dette innlegget Arwen MAXUM 2800 SCR GM Marine Diesel 6,5 L V8 330 hp /m Mercruiser Bravo Two X Passport /m Mariner 5 hp Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.