Jump to content

Bravo 2 uten x og diesel


suling

Recommended Posts

Bravo 2X er godkjent av fabrikken til max 320 Hk. Her passer omsetning 1:1,81 til GM-diesel. - Du må finne ut hva ditt Bravo 2 (uten X) tåler og oms.forholdet. Men jeg vet om flere som har dette uten problemer. Men omsetn.forholdet må uansett passe den nye dieselen da du ikke kan ta dette inn med propellstigning/diameter.

Gamle og nye motorer går vanligvis ikke om hverandre med gammel kabelstokk uten noe omkobling. Selve skjøtekontaktene er ulike. (Kommer an på alder). Med GM dieselene Marinisert av Peninsular følger det med egen kabelstokk og instrumentbrett. Men husk å bestille for to styreposisjoner da du trenger en forgreningskontakt og to instr.brett. - Obs. Denne GM-en skal ikke ha kjølevann og exhaust gjennom drevet.

Link to post
Share on other sites

Kjøper du en Hammerhead marinediesel passer den rett inn uten noe kovertering av noe slag, kabelstokken er identisk også, så du benytter all gammel kabling og instrumenter. Eneste kabling som ikke stemmer er glødelampe kabelen mener jeg å huske, og du må legge opp separat ledning for denne. Samt større dimensjon på startkablene, det må du gjøre uavhengig hvilken diesel du velger da de er tunge å dra rundt i forhold til bensin. Om drevet ditt tåler det kommer helt an på han som sitter bak rattet, river du på med bånn gass fra stillestående til du er plan så ryker nok drevet ganske så fort, tar du det pent opp i plan og ikke kjører rundt i halvplan og monterer drevdusj tror jeg du kan ha drevet i mange år. Når det gjelder kjølevann så mener jeg at det er en stor fordel om du fortsatt henter dette både via drevet og seperat skroggjennomføring for dette kjølevannet er med på å kjøle drevet innvendig. Når det gjelder eksosen testet jeg med min tidligere Hammerhead om det ble noen forskjell med å kjøre med og uten eksosbelgen montert og jeg merket i alle fall ingen forskjell.

 

Skulle likt å sett den 2855 med 2 styreposisjoner :giggle:

 

 

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Kjøper du en Hammerhead marinediesel passer den rett inn uten noe kovertering av noe slag, kabelstokken er identisk også, så du benytter all gammel kabling og instrumenter. Eneste kabling som ikke stemmer er glødelampe kabelen mener jeg å huske, og du må legge opp separat ledning for denne.

-Xlnt

 

E brukte kablingen til motorromsvifta til styring av glæderele.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Kjøper du en Hammerhead marinediesel passer den rett inn uten noe kovertering av noe slag, kabelstokken er identisk også, så du benytter all gammel kabling og instrumenter. Eneste kabling som ikke stemmer er glødelampe kabelen mener jeg å huske, og du må legge opp separat ledning for denne.

-Xlnt

 

E brukte kablingen til motorromsvifta til styring av gløderele.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Har Bravo 2 X med 330 HP. Føler ikke dette er bra nok. Men er tung båt 3.5 tonn. Ifølge specs skulle det holdt standarden greit. Men gjør ikke det. Går varmt. Har drevdusj.

Ekstremt dreiemoment på v8 dieselmotorene

Arwen

MAXUM 2800 SCR

GM Marine Diesel 6,5 L V8 330 hp /m Mercruiser Bravo Two X

Passport /m Mariner 5 hp

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...