Aquadoren Startet 18.September.2009 Del på Facebook Startet 18.September.2009 Jeg har lagt merke til litt diesel på topplokket i det siste og i dag tok jeg av motorromsluken og kjørte for å se hvor det kom fra. Det lekker fra 4 dyser, dvs kommer ut mellom toppen og dysene! Jeg fikk skiftet 4 dyser i sommer etter at motoren ikke ville starte etter at jeg gikk tom for diesel. Om det er akurat de samme som lekker nå vet jeg ikke...men hva kan mekaniker ha gjort feil her? Hvor stor jobb er det å få fikset dete? Skal inn til VP-forhandler på mandag...egentlig for å teste turbotrykk, men dette må nok fikses først.. Er spent på hva de sier hos verksted som foretok dyseskiftet...dekker de dette på noen måte? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Bartesam Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Enten så sitter dyserørene dårlig tiltrekt, eller så har det noe med returen å gjøre hvis det er retur fra de dysene Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Aquadoren Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 (redigert) Det kommer ikke ut i forbindelse med tilførselsrøret eller returrøret. Det kommer ut under der hvor en trekker til dyserøret, mellom toppen av dyse og toppdekselet. Redigert 18.September.2009 av Aquadoren (see edit history) Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Bartesam Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Har dysene vært demontert og satt sammen igjen, og ikke blitt tette etter ferdigstillelse Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Aquadoren Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 Regner med de ikke har vært tette siden de ble skiftet i sommer, så tidligere at det var litt diesel på topplokket, men reagerte ikke sånn på det da. Det jeg lurer på er hva som er grunnen til dette? Har mekaniker gjort noe feil? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Bartesam Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 (redigert) Har aldri demontert de dysene der, men det må jo være en form for tetning i selve dysehuset Kanskje ikke det er satt i nye tetninger.... Redigert 18.September.2009 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Aquadoren Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 Ikke vet jeg, men det kostet 15 lapper å få skiftet de dysene Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Bartesam Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 15 frognertiere for å skifte 4 dyser????? Hjelpe meg Glad jeg kan skru selv Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
SveinHa Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Dette høres ut som en reklamasjon. Kommer der diesel opp fra hullet dysen står i så lekker dysen i skjøten litt nedenfor midten og verkstedet har ikke gjort en brukende jobb. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
havørn Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Enten så sitter dyserørene dårlig tiltrekt, eller så har det noe med returen å gjøre hvis det er retur fra de dysene Har aldri demontert de dysene der, Hmm, kanskje en skal være litt forsiktig med å gi råd når en ikke vet hva en snakker om Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 (redigert) Geit det, men jeg har skrudd motorer i 30 år, og så forskjellige er de ikke Redigert 18.September.2009 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
havørn Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 OK, så læretiden er over da Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Jepp, er nok det. Driver med Caterpillar marinediesel daglig Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Aquadoren Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 Dette høres ut som en reklamasjon. Kommer der diesel opp fra hullet dysen står i så lekker dysen i skjøten litt nedenfor midten og verkstedet har ikke gjort en brukende jobb. Ja, men det blir vel et mas for å få det igjennom. Skal inn til VP i stavanger mandag, men utskifting av dyser ble gjort i Kr.sand i sommer etter motorstopp der. VP-verksted hadde ikke tid i Kr.sand, så jeg måtte leie inn et lokalt diesel ekspert firma som gjorde jobben. Regningen kom fra VP-Kr.sand, men med 1 stk fremmedarbeid på kr.13280+mva... Hvor stor jobb er det å få rettet opp dette? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Bartesam Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Må vel demontere dysene og få tettet dysehuset skikkelig med nye tetninger. Er ikke noen lang jobb, men dette er jo reklamasjon spør du meg. Ville ringt de som utførte jobben og spørt de hvorfor det lekker. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.