Jump to content

4 dyser lekker diesel på KAD44


Aquadoren

Recommended Posts

Jeg har lagt merke til litt diesel på topplokket i det siste og i dag tok jeg av motorromsluken og kjørte for å se hvor det kom fra. Det lekker fra 4 dyser, dvs kommer ut mellom toppen og dysene!

Jeg fikk skiftet 4 dyser i sommer etter at motoren ikke ville starte etter at jeg gikk tom for diesel. Om det er akurat de samme som lekker nå vet jeg ikke...men hva kan mekaniker ha gjort feil her?

Hvor stor jobb er det å få fikset dete? Skal inn til VP-forhandler på mandag...egentlig for å teste turbotrykk, men dette må nok fikses først..

Er spent på hva de sier hos verksted som foretok dyseskiftet...dekker de dette på noen måte?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Regner med de ikke har vært tette siden de ble skiftet i sommer, så tidligere at det var litt diesel på topplokket, men reagerte ikke sånn på det da. Det jeg lurer på er hva som er grunnen til dette? Har mekaniker gjort noe feil?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Dette høres ut som en reklamasjon. Kommer der diesel opp fra hullet dysen står i så lekker dysen i skjøten litt nedenfor midten og verkstedet har ikke gjort en brukende jobb.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dette høres ut som en reklamasjon. Kommer der diesel opp fra hullet dysen står i så lekker dysen i skjøten litt nedenfor midten og verkstedet har ikke gjort en brukende jobb.

 

Ja, men det blir vel et mas for å få det igjennom. Skal inn til VP i stavanger mandag, men utskifting av dyser ble gjort i Kr.sand i sommer etter motorstopp der. VP-verksted hadde ikke tid i Kr.sand, så jeg måtte leie inn et lokalt diesel ekspert firma som gjorde jobben. Regningen kom fra VP-Kr.sand, men med 1 stk fremmedarbeid på kr.13280+mva...

 

Hvor stor jobb er det å få rettet opp dette?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...