Jump to content

Oscarsborg...ny sjef i gjestehavna?

nimbuster

Recommended Posts

vel... Det jeg har observert er at ganske mange plasser har vært reservert, og at plassene har ligget ubenyttet en god stund. Det har gjerne vært de beste plassene som har vært reservert, og dette har vært midt i høysesongen..

Hvorfor de har vært reservert har jeg ingen peiling på. Når reserveringen blir så omfattende som jeg har observert på Oscarsborg, så misliker jeg det, og jeg er i min fulle rett til å mene det.

I utgangs punktet synes jeg reservering er en u-ting.... Man maa da kunne planlegge litt, men naar get gjelder situasjoner som "Giver"forteller om er det noe annet, ogsaa hvis det reserveres plasser for folk som tenker aa bruke fasilitetene paa stedet... Men aa reservere plass i tilfelle man stikker innom for en time eller to er jo helt paa hue...

Per

Det har ikke kommet så mange erfaringer med havna her....mer for eller imot reservering av båtplass. Det var ikke det som var meningen med tråden, men greit å få med seg det også.

Men, kan jeg forvente at sjefen kommer og forteller meg hvor jeg skal ligge? Er det kanksje mest på de helgene det kan bli fullt?

Jeg har intet i mot at en ansvarlig prøver å utnytte kapasiteten i havna best mulig, og prøver å legge forholdene til rette for oss båtførere slik at vi kan få plass. Men, å utelukkende bli anvist en plass er jeg ikke for...

Ser det er mye forskjellige påstander her. Hva denne reserveringen kommer av vet jeg ikke.

Denne "dirrigenten" er forøvrig ikke "sjef" men en ekstrahjelp som har vært benyttet til å stable båter etter det jeg har blitt forklart. Hans opførsel kjenner jeg ikke til.

Redigert av Hilmar 2 (see edit history)

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

Hei!

Vi kom inn ca 1715 på fredag, og ytterst på den indre brygga var det ledig to plasser, men da vi kom nesten inn sa en i en båt som lå der at det var reservert, av havnevakta. Veldig bestemt på at det var vakta. Vi fant oss plass tvers over brygga, så det gikk greit for oss. Men det kom båter senere som ikke fikk plass, før "reservatørene" kom. Men da var det tydelig at de som lå der og passet på, var en del av samme gjengen. Vi synes også det er hyggelig å ligge sammen med venner, men finner oss i at hvis vi kommer for sent, så må vi finne en annen plass! "Først til mølla" må gjelde, så sant det ikke er et organisert treff ala BP-treffene. Det er nå min mening! :smash:

Men det var en hyggelig helg! :cheers: , og hyggelige var "resevatørene" også. :yesnod:

Med hilsen

Oss i "Ronja"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...