Jump to content

Elektrisk operert ventil


Windy37GM

Recommended Posts

Er det noe som vet om slikt finnes?  I størrelse 1 1/4".  Jeg har montert elektrisk septikktømmepumpe, men den lekker "baklengs", dvs det kommer sjøvann inn når vi ligger stille og pumpa ikke går.  Jeg trenger derfor en ventil som åpnes/stenges med samme strømsignalet som pumpa får.  Jeg har lett litt i kataloger m.m., men ikke funnet noe.

Noen som vet om noe slikt? Og som bare er dyrt, ikke drittdyrt ? :-)

 

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Var på jakt etter slik ventil for to år siden i.f.b. spyling av septiktanggiveren. Fikk da et tilbud på kr.950,- ex. moms vnr. AJSCG225B004 hos Armatec. Syntes det ble for dyrt, så jeg droppet det. Men du kan jo ta kontakt med dem, spør etter Roger Amundsen. De har telefon 23 24 55 05.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

men den lekker "baklengs", dvs det kommer sjøvann inn når vi ligger stille og pumpa ikke går.  

Erik

Hadde samme problem som deg som synes å være forårsaket av liten/manglende nivåforskjell mellom tank og vannivå. Jeg løste problemet med å lage en ekstra sløyfe på tømmeslangen. En sk. antihevert sløyfe.

It worked for me!

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig !

Det var smart, og så dyrt er det heller ikke :-)  At jeg ikke tenkte på det først....  Ut i båten og lage i ettermiddag :-)

Lars H: Takk skal du ha :-)  Jeg er enig med deg, det er litt i drøyeste laget.. Jeg har en vanlig mekanisk kuleventil der idag, men det er liksom litt kronglete å komme til.

 

Hilsen Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...