Jump to content

Hvordan kvele Optimax med olje ved konservering?


Thor-Egil

Recommended Posts

Jeg kjenner ikke denne motoren, så min erfaring er fra en Johnson 50. Johnson har en nippel ved innsuget hvor man kobler til Johnsons/OMCs sprayboks med konserveringsolje. (fogging oil)

 

Prosedyren er godt beskrevet på denne boksen, og lyder omtrent som følger.

- 2x10 sekunds doser med nok turtall til at den ikke hoster.

-1 dose mens man drar gassen tilbake til motoren stopper.

 

Om det ikke finnes et eget system for dette for Optimax kan man følge samme dosering og spraye rett i motorens luftinntak.

Link to post
Share on other sites

Jeg har lest at mange anbefaler å kvele motoren med konserveringsolje som en del av vinterkonservering. Kan noen beskrive hvordan dette gjøres på en Optimax 75?

 

Hei `Thor-Egil`,.KVEL ikke en Optimax med fogging oil. Hvis du ikke har brukermanualen kan du laste den ned på http://www.brunswickmarineemea.com/product...d=644b1r33h4o4n

Link to post
Share on other sites

Takk for svar! Jeg har håndboken og der står den ikke noe om at den skal kveles. Jeg har bare lest at noen gjør dette og var usikker på om det var anbefalt på alle motorer, men tror jeg konkluderer med at jeg bare følger håndboken punkt for punkt. Jeg passer på å stille et spørsmål til, er litt usikker på håndboken her:

 

Det står at man kan kjøre motoren på bensin tilsatt stabilisator og rensemiddel den siste turen før den tas opp. I tillegg står det beskrevet punkt for punkt hvordan man tilsetter en blanding av stabilisator og rensemiddel direkte i filteret og deretter starter motoren. Dersom jeg blander midlene i bensintanken før siste tur, skal disse punktene likevel utføres eller gjelder de bare hvis man ikke får tilsatt dette i bensinen før siste tur?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...