ottis Startet 21.September.2009 Del på Facebook Startet 21.September.2009 Kan han takke seg selv http://www.vol.no/nyhet.asp?F=F&N=26359 Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 21.September.2009 Del på Facebook Svart 21.September.2009 Ja hva skal en si... Å kjøpe usett er vel kanskje den høyeste risikosport en gjør. På den annen side så vet jo faktisk ikke selger om kjøper faktisk er selvforskylt i feilene. båt og motor fra 1979 kan jo ryke når som helst.. Synes det var godt selger vant fram jeg. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
olpi Svart 21.September.2009 Del på Facebook Svart 21.September.2009 Enig! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.September.2009 Del på Facebook Svart 21.September.2009 Å kjøpe bruktbåt fra 70 - 80 tallet kan fort bli risikosport om en ikke foretar helt elementære forholdsregler. Men viser seg gang på gang at folk går i fella. Har til og med gjort det selv ved kjøp av bruktbåt. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 21.September.2009 Del på Facebook Svart 21.September.2009 Jeg kjøpte min Sollux 24 på land, uten å prøve den på vann, det samme gjorde jeg nå på en Nidelv 26. Jeg stoler stort sett på folk! Men helt usett hadde jeg nok neppe kjøpt noe! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
trikkern Svart 21.September.2009 Del på Facebook Svart 21.September.2009 Men denne gamle båten i slik stand som beskrevet var da slett ikke verdt 125.000 kr. Noe må være galt med denne dommen mener nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.September.2009 Del på Facebook Svart 21.September.2009 Ved kjøp usett kan kjøper faktisk få BEDRE rettigheter enn ved å gjennomføre forundersøkelse (besiktigelse). Avtalen vil da kun bestå av selgers opplysninger og det er intet i form av hva kjøper har observert (burde ha oppdaget) som modifiserer selgers utsagn av alle slag (annonse, uttalelser, bilder, innholdet i kontrakten). Så det er ikke så dumt i utgangspunktet. Hvor det svikter er som regel i gjennomføringen... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Chiba Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Sitat: Båten ble fraktet fra Tjøme til Svolvær, og den til da fornøyde kjøperen la ut på turen hjem, beregnet til rundt tre timer. 30 år gammel farkost i den farta. Da hadde oljelampa mi lyst ihvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Tror du misforstår, Chiba. Det var fra Svolvær til hjemmehavn at det var beregnet tre timer..... Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
trikkern Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 "Retten mente at det slettes ikke var sikkert at (olje)lekkasjen var der før overleveringen av båten" Det er ALDRI oljelekkasje før overlevering eller under besiktelsen! Det har jeg vært utsatt for to ganger! Begge gangene var det tørket grundig opp rett før jeg inspiserte motorrommet. Det kom først til syne etter at jeg hadde kjørt noen timer. Dette gjør da de fleste selgere. Så det oppdager man ikke så lett. Dette burde en jury ha fått med seg. Men hva kan man vente hvis juryen består av null båtfolk, eller jurister som aldri har bøyd hodet sitt ned i et motorrom? En jury bestående av ikke båtkyndige er ikke kompetent til å avsi dom i en slik sak uten å ha innkalt ekspert - er min uærbødige påstand. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Dog kan alikevel oljelekkasjen oppstått etter kjøper overtok båten Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Men så var det dette med "kan allikevel"... (ikke?) Hvem er mest / minst troverdig uten beviser? Sjelden at oljelekkasjer oppstår plutselig på gamle motorer. Utvikler seg helst over tid. Men hva vet vi som "ikke har vindu til gata". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.