Jump to content

Noen som kjøper båt usett? ikke denne karen igjen...


ottis

Recommended Posts

Ja hva skal en si... Å kjøpe usett er vel kanskje den høyeste risikosport en gjør.

 

På den annen side så vet jo faktisk ikke selger om kjøper faktisk er selvforskylt i feilene.

 

båt og motor fra 1979 kan jo ryke når som helst.. Synes det var godt selger vant fram jeg.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Ved kjøp usett kan kjøper faktisk få BEDRE rettigheter enn ved å gjennomføre forundersøkelse (besiktigelse). Avtalen vil da kun bestå av selgers opplysninger og det er intet i form av hva kjøper har observert (burde ha oppdaget) som modifiserer selgers utsagn av alle slag (annonse, uttalelser, bilder, innholdet i kontrakten). Så det er ikke så dumt i utgangspunktet. Hvor det svikter er som regel i gjennomføringen...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

"Retten mente at det slettes ikke var sikkert at (olje)lekkasjen var der før overleveringen av båten"

 

Det er ALDRI oljelekkasje før overlevering eller under besiktelsen! Det har jeg vært utsatt for to ganger!

Begge gangene var det tørket grundig opp rett før jeg inspiserte motorrommet. Det kom først til syne etter at jeg hadde kjørt noen timer. Dette gjør da de fleste selgere. Så det oppdager man ikke så lett. Dette burde en jury ha fått med seg. Men hva kan man vente hvis juryen består av null båtfolk, eller jurister som aldri har bøyd hodet sitt ned i et motorrom?

 

En jury bestående av ikke båtkyndige er ikke kompetent til å avsi dom i en slik sak uten å ha innkalt ekspert - er min uærbødige påstand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...