Jump to content

Draco 2500, ujevne 280 drev.

Draco2500

Recommended Posts

Hei.

Fersk båteier av en 1984 mod Draco 2500, som har ligget i havn hele sommeren uten å bli brukt.

I den anledning har det grodd masse på drev og flaps, som jeg her om dagen ga meg ut på å få skrapet av. Da la jeg merke til at drevene ikke er stilt parallelt i forhold til hverandre... Båten har forøvrig 2 x VP AQ145 med 280 drev.

Illustrasjon av hvordan drevene står nå: \ |

Noen som har greie på om dette er noe som lett kan stilles på eller om det evt. krever en dyr reparasjon?

Velkommen til Baatplassen.....

Drevene skal faktisk stå litt innover mot hverandre. Har selv hatt samme båten med 2 x AQ140. Men det kan imidlertid være greit å sjekke styregaffelenes gjennomføring i skjoldet at den ikke er veldig slarkete og at paralellstaget mellom drevene (inne i båten) ikke er bøyd eller at kontramutrene har løsnet.

Edited by Jorg-1 (see edit history)

Jorg-1, det du mener er vell at drevene spisser litt inn mot hverandere sett ovenfra?

Slik jeg forstår Draco2500 så henger det ene skjevt sett bakfra, det er mao ikke vertikalt montert.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Det viste seg at staget mellom de to drevene var defekt, og at det var en masse andre feil på båten. Så derfor er den nå byttet i en 86 modell som foreløpig virker feilfri:) Takk for alle svar:)