Draco2500 Startet 22.September.2009 Del på Facebook Startet 22.September.2009 Hei. Fersk båteier av en 1984 mod Draco 2500, som har ligget i havn hele sommeren uten å bli brukt. I den anledning har det grodd masse på drev og flaps, som jeg her om dagen ga meg ut på å få skrapet av. Da la jeg merke til at drevene ikke er stilt parallelt i forhold til hverandre... Båten har forøvrig 2 x VP AQ145 med 280 drev. Illustrasjon av hvordan drevene står nå: \ | Noen som har greie på om dette er noe som lett kan stilles på eller om det evt. krever en dyr reparasjon? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Hei, hørtes rart ut, har du et bilde du kunne lagt ut? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Moyja Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Det kan være at de skal stå slik, men dette står det om i verkstedmanualen som ligger i dokument arkivet Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 no veit ikkje eg ka side du he tenkt båten i den illustrasjonen men om du da retter opp så skal de normalt peke litt innover. /`\ Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Skal vel være en liten toe-in på de drevene vel Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Draco2500 Svart 22.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2009 Illustrasjonen er sett fra bak båten... Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 (redigert) Velkommen til Baatplassen..... Drevene skal faktisk stå litt innover mot hverandre. Har selv hatt samme båten med 2 x AQ140. Men det kan imidlertid være greit å sjekke styregaffelenes gjennomføring i skjoldet at den ikke er veldig slarkete og at paralellstaget mellom drevene (inne i båten) ikke er bøyd eller at kontramutrene har løsnet. Redigert 22.September.2009 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
SF Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Jorg-1, det du mener er vell at drevene spisser litt inn mot hverandere sett ovenfra? Slik jeg forstår Draco2500 så henger det ene skjevt sett bakfra, det er mao ikke vertikalt montert. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Jorg-1 Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Jeg forstod det slik at de spisset noe innover sett ovenfra. Om det ene drevet henger skjevt på båten (sett bakfra) så er det noe snakk om en mekanisk skade som må utbedres umiddelbart. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Draco2500 Svart 24.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2009 Det viste seg at staget mellom de to drevene var defekt, og at det var en masse andre feil på båten. Så derfor er den nå byttet i en 86 modell som foreløpig virker feilfri:) Takk for alle svar:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.