Jump to content

Wallas ceramic 100

Halvor

Recommended Posts

Kan noen kloke hoder fortelle meg om Wallasen trenger noe periodisk vedlikehold,

Har selv samme type, men ser ikke for meg noe periodisk vedlikehold. Men glødetråden varer ikke evig, heller ikke veken. Så reserve veke og glødetråd er nok lurt å ha ombord. Glødetråden svikter når det passer dårligst. Hos oss skjedde det etter 3 dager av ferien på svenskekysten for noen år siden! Og vi hadde ikke reserve glødetråd med.  :rolleyes:

Ellers er apparatet kresent på spenningen for å kunne starte. Ledningene er i utgangspunktet for tynne. Skift til tykkere type like godt før som senere.

Og et lite tips til. Apparatet er kjent for å gi litt lite varme. Så skal du steke en biff og trenger å "svi" den godt, kan du ha et lokk over stekepannen under oppvarmingen. Det gjør susen!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 uker senere...

Hei, jeg har samme apparat, men det blir ofte mye parafin-os, i båten ved oppstart. Er dette normalt

Nei, dette er ikke normalt. Sjekk at du ikke har lekkasje fra apparatet og ut til skrog/dekk-gjennomføringen for eksosen. Men er du uheldig med vindretningen, kan jo denne eksosen komme tilbake i båten. Men etter oppstart skal det ikke lukte noe av eksosen heller.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg er en veldig sterk tilhenger av å hive Wallas kokeapparater på sjøen,alternativt å donere de til bastard 30000. En ordentlig service kan være værdt hvis du vil beholde den.Via Werners Båtbu i Sandefjord  sendte jeg varmeapparatet mitt til importøren-og da det kom tilbake så virket det jammen meg :nonod: .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...