Jump to content

Kjennskap til Crescent Duo? God båt?


Ronald

Recommended Posts

En bekjent er ute etter en landstedsbåt. I ønsket prisleie har han kommet over en Crescent Duo 2005 modell - så mye mer ren teknisk er ikke oppgitt utover at lengden er 17 fot (518 cm). Båten er utstyrt med 60 hesters motor.

 

"Problemet" er at det er vanskelig å finne så mye informasjon om denne båten, i alle fall ved første "øyekast". Det får meg til å tro at den kanskje ikke er så veldig vanlig, i alle fall her til lands. Men dette forumet slutter aldri å overraske når det gjelder kjennskap til både det ene og det andre - derfor: Er de noen som kjenner til denne båttypen. Eller kjenner noen som kjenner noen....?

 

Båten skal normal brukes til transport og vannsport, mindre til fiske og den type aktiviteter. Typisk vil være 3-4 personer ombord, men inntil 6-7 bør også kunne gå an i sjeldne tilfeller. Bruksområdet er Oslofjorden rett sør for Drøbak. Sjøegenskaper spiler inn, evnen til å plane lett osv. Og er den selvlensende?

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke til Crescent nevneverdig, har bare prøvd en modell en gang, i forbindelse med kjøp som ikke ble noe av. Uansett så har jeg inntrykk av at Crescent sine båter tar mange passasjerer, noe jeg så da jeg så på Crescent 460, fin båt, men kanskje litt tung, jeg vet ikke, den plana ihvertfall :) Uansett, så i den forbindelse så var jeg innom og kikka på nettsidene deres den gang og fant gamle kataloger, og nå kikka jeg for deres skyld og fant 2002 katalogen, hvor det stod litt om båten. Ellers støtter jeg deg med det at den er vanskelig å finne info til. Vet ikke, men tviler nesten litt på at modellen er en 2005 modell, når den ikke stod i katalogen for 2005 eller 2004, 2003 katalogen har de dessverre ikke. SJekk selv på www.crescent-boats.se. Her er også linken til katalogen for 2002 :smiley:

 

http://www.crescent-boats.se/kataloger/02/frameset.htm

 

Bilde 15! :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...