Jump to content

Hva slags kontakt er dette (bilde) på dashbordet?


nordan family 27

Recommended Posts

Det er ingenting å trykke på. Når jeg kikker inn i hullet ser jeg bare en flat og blank overflate. Kanskje det er en lydalarm for et eller annet - men nå er det alarmer i de standard VP panelene som tilhører motorene fra før.

 

En stund siden sist jeg kikket på koblingsskjemaene - minnes at den ikke var der (har lurt lenge på hva dette er for noe), men skal ta en ekstra titt på skjemaene. Har ikke fulgt ledningene ennå. Båten satt bort for enkelte utbedringer så det er en liten stund til jeg får kikket på dette.

Link to post
Share on other sites

Vi antar lydalarm: Hvis lydalarmene til Volvo-utstyret ellers piper og virker, så virker det jo litt smør på flesk å skulle ha denne for motorovervåking (oljetrykk og vanntemperatur). Så hva annet kan det være overvåking på? Har du sjekket hvor ledningen går? Et mulig forslag er at det kan være en nivåvakt for vannstand i kjølsvinet (for å varsle evt. lekkasje). Har du sjekket om du kan ha noe sånt der nede?

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke fulgt ledningene - så det skal jeg gjøre og se hvor de ender hen - hvis det er mulig å følge de da.

 

Nivåvakt er ikke utenktelig - det er et utall av automatiske og eletriske lensepumper i båten.

 

Jeg har også grov-filtre på diesel.

 

Før denne tråden startet hadde jeg faktisk ikke tenkt på at det kunne være en lydalarm - men når jeg ser på den nå virker det jo ikke usannsynlig når det er så små ledninger på den, og størrelse tatt i betraktning.

Link to post
Share on other sites

Dette er garantert en lydgiver. Har selv spesifisert mange lignende slike da jeg jobbet som utviklingsingeniør i Tandberg Data. Og et raskt søk med Google på 'ESZ' (som kan leses fra bildet ditt), ga bl.a. dette treffet:

 

buzzer.png

 

Lars H.

ex TD, nå pensjonist

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Et mulig forslag er at det kan være en nivåvakt for vannstand i kjølsvinet (for å varsle evt. lekkasje). Har du sjekket om du kan ha noe sånt der nede?

 

Her har du det nok!! :wink: Tidligere eier har vel hatt behov for akkurat slik varsling tenker jeg.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...