Jump to content

Wallas kokeapp. starter ikkje


halcoen

Recommended Posts

Hvorfor har du fjernet viften? Den har jo en viktig funksjon for å "blåse liv" til flammen fra veken. Dette apparatet er så absolutt ikke ment å fungere uten viften. Så det er godt mulig det "forstår" at viften mangler og da nekter både å gløde og pumpe lampeolje.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Aha, da misforsto jeg deg. Har selv hatt Wallas kokeapparat i 20 år nå, men uten varmelokk. Jeg foreslår at du sender en mail til Wallas Norge, eller som de selv helst ønsker, kontakter dem pr. telefon for tekniske spørsmål. Telefon: 64 87 76 20. Jeg har i hvert fall alltid blitt møtt av hyggelige og hjelpsomme eksperter der.

 

Lars H. :smiley:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

Kanskje jeg kan hjelpe deg likevel. Da jeg har byttet ut mitt Wallas kokeapparat for lampeolje med et nyere for diesel,

tok jeg en tur i boden og kikket på det gamle. Og der fant jeg en grønn kontakt med en blindplugg i. Så dersom dette

er kontakten for varmelokket, skulle det bare være å sette inn en kortslutning mellom de to hullene til venstre på bildet.

 

wallaskontakt1.jpg . wallaskontakt2.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...