halcoen Startet 24.September.2009 Del på Facebook Startet 24.September.2009 Hei. Prøver igjen. Har eit Wallas kokeapparat (lampeolje) der eg har fjerna viftekassetten. Får no ikkje start på pumpa. Må det legges inn ein "strapp" og ifall kor? Har funnet brukerveiledningen til apparatet på nett men der fins det ingen info ei heller koblingsskjema Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Hvorfor har du fjernet viften? Den har jo en viktig funksjon for å "blåse liv" til flammen fra veken. Dette apparatet er så absolutt ikke ment å fungere uten viften. Så det er godt mulig det "forstår" at viften mangler og da nekter både å gløde og pumpe lampeolje. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
halcoen Svart 24.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2009 Det er viftekassetten når kokeapparatet brukes som varmeapparat som er fjernet ( det gjelder wallas safeflame 1000) . Det "blåser " varmluft ut i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Aha, da misforsto jeg deg. Har selv hatt Wallas kokeapparat i 20 år nå, men uten varmelokk. Jeg foreslår at du sender en mail til Wallas Norge, eller som de selv helst ønsker, kontakter dem pr. telefon for tekniske spørsmål. Telefon: 64 87 76 20. Jeg har i hvert fall alltid blitt møtt av hyggelige og hjelpsomme eksperter der. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
GeirFrode Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Hvis jeg ikke husker helt feil, så skal det være en blindplugg du må sette inn der kabelen til viftelokket har vært koblet inn. Tror ikke kokeren starter uten den. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Hei igjen. Kanskje jeg kan hjelpe deg likevel. Da jeg har byttet ut mitt Wallas kokeapparat for lampeolje med et nyere for diesel, tok jeg en tur i boden og kikket på det gamle. Og der fant jeg en grønn kontakt med en blindplugg i. Så dersom dette er kontakten for varmelokket, skulle det bare være å sette inn en kortslutning mellom de to hullene til venstre på bildet. . Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
halcoen Svart 24.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2009 Takker for svar. Spørs om ikkje hunden ligger begravd i blindpluggen. Skal forsøke imorgon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.