Jump to content

Mikuni Tidsur jeg mangler brukerveiledning


Olafsen

Recommended Posts

som jeg skrev nå tidligere så har jeg en mikuni dieselvarmer 3.5 Kw.

Har et mikuni tidsur som jeg ikke har brukeveiledning til

Men det er greit. Det jeg trenger hjelp til er 1 ledning.

Det er 3 ledninger fra tidsuret 1 pluss 1minus og en ledning som er Hvi/rød hva er denne ledningen.

Hadde tenkt og montere den i kvell :-)

Link to post
Share on other sites

Hvis det er et tidsur du har vil jeg tro det fungerer slik: Pluss og minus kabel er til å drive klokken. Den tredje kabelen skal gi strøm til start av varmeren. Det skjer når det forhåndsinnstilte starttidspunkt inntrer. Altså sender klokken +strømmen du allerede har videre til varmeren for å starte denne. Men hvor den skal kobles til varmeren får bli en jobb for de som har koblingsskjema til den. Som en sikkerhet er det vanlig at varmeren kun går en time når den startes med tidsur. Dette fordi hvis du skulle bli forhindret til å være i båten eller bilen når varmeren trer i kraft. Hvis den da ikke stopper ville den tappet mye unødvendig strøm og brennstoff. Det ser ikke ut at tidsur er med på veiledningen som Junke har lagt ut,(har bare skumlest den) men det fungerer vel omtrent som telestart.

 

 

Vær obs på at denne tredje kabelen kanskje bare er beregnet på et startimpuls som skal sendes vidre til et rele. Det er altså ikke sikkert at kablene fra og til klokken er beregnet på den styrken varmeren krever i startøyeblikket. Det er derfor nødvendig med riktig info ang. tilkobling så du ikke ødelegger noe. :yesnod:

Redigert av hegra (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...