Jump to content

Mercruiser 4,2 D-tronic mister kraft på middels turtall.

Ben Sin

Recommended Posts

Hei

Mercruiser 4,2 D-tronic 250 hk i twin installasjon. Første aks etter oppstart fungerer perfekt. Etter å ha dratt av gassen etter en periode vil ikke ene motoren øke turtallet fra 2000 omdreininger. Ved å tilte ut drevet for å spinne kommer motoren, og man kan igjen tilte inn. Under marsfart drar begge motorer likt. Etter en lengre periode på fullt mister ene motoren litt kraft. Lukter litt dieselforsyningskrøll for meg. Alle filter er skiftet. Ingen feilkoder. Lufting tank ok. Vet ikke om det sitter sil i tankene på denne båten som kan være delvis tett.

Noen som har hørt om tilsvarende problemer på denne motoren?

Hei

Lukter litt dieselforsyningskrøll for meg. Alle filter er skiftet. Ingen feilkoder. Lufting tank ok. Vet ikke om det sitter sil i tankene på denne båten som kan være delvis tett.

Noen som har hørt om tilsvarende problemer på denne motoren?

Hadde samme problem, men det ble værre etter hvert. Det var en sil i tanken som var problemet. Har du sjekket silen i håndpumpen ? E tenker at den suger litt luft et sted på slangene. Ta testen med dieselslangen rett i en kanne diesel.... hvor gamle er motorene ? Hva slags båt har du ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Motorene er fra 98. 700 timer. Mistanke bekreftet. Da følger vi dieselsporet. Får ta en tur ned i tankene på denne båten også. Hadde tilsvarende på min båt i fjor, men da med bensinmotor.

Ikke min båt, men det er en Sea Ray.

Håndpumpa på den motoren som har problemer blir ikke helt hard etter lufting, noe den blir på den andre motoren. Kan det bety noe annet enn at det fortsatt er luft i systemet? Evnt. at problemet er denne pakningen Trophy beskriver.