Ben Sin Startet 25.September.2009 Del på Facebook Startet 25.September.2009 Hei Mercruiser 4,2 D-tronic 250 hk i twin installasjon. Første aks etter oppstart fungerer perfekt. Etter å ha dratt av gassen etter en periode vil ikke ene motoren øke turtallet fra 2000 omdreininger. Ved å tilte ut drevet for å spinne kommer motoren, og man kan igjen tilte inn. Under marsfart drar begge motorer likt. Etter en lengre periode på fullt mister ene motoren litt kraft. Lukter litt dieselforsyningskrøll for meg. Alle filter er skiftet. Ingen feilkoder. Lufting tank ok. Vet ikke om det sitter sil i tankene på denne båten som kan være delvis tett. Noen som har hørt om tilsvarende problemer på denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 Hei Lukter litt dieselforsyningskrøll for meg. Alle filter er skiftet. Ingen feilkoder. Lufting tank ok. Vet ikke om det sitter sil i tankene på denne båten som kan være delvis tett. Noen som har hørt om tilsvarende problemer på denne motoren? Hadde samme problem, men det ble værre etter hvert. Det var en sil i tanken som var problemet. Har du sjekket silen i håndpumpen ? E tenker at den suger litt luft et sted på slangene. Ta testen med dieselslangen rett i en kanne diesel.... hvor gamle er motorene ? Hva slags båt har du ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Ben Sin Svart 25.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2009 Motorene er fra 98. 700 timer. Mistanke bekreftet. Da følger vi dieselsporet. Får ta en tur ned i tankene på denne båten også. Hadde tilsvarende på min båt i fjor, men da med bensinmotor. Ikke min båt, men det er en Sea Ray. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 Også noen som har fått problem etter filterbytte. Pakningen har vært dårlig og lekket inn luft... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Ben Sin Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Håndpumpa på den motoren som har problemer blir ikke helt hard etter lufting, noe den blir på den andre motoren. Kan det bety noe annet enn at det fortsatt er luft i systemet? Evnt. at problemet er denne pakningen Trophy beskriver. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.