Jump to content

Oversikt over havner på Sveriges vestkyst


Geir

Recommended Posts

Planlegger en tur nedover til Gøteborg (Liseberg) i løpet av ferien.

For en som ikke er spesielt kjent, hadde det vært fint med en havnebok (alla det som redningselskapet i Norge gir ut).

Er spesielt på jakt etter uthavner (byene/tettstedene kan vi alttids finne frem til).

Er det noen som hvet hvor dette kan skaffes?

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har du sjekket HAVNEFORUM her på dette forumet? Mye å finne der!  :rolleyes:

 

Lars H.

(men du kan jo ta en titt på mine egne

hjemmesider, jeg er på de trakter hvert år)

http:trudelutt.com

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har du sjekket HAVNEFORUM her på dette forumet? Mye å finne der!  :smiley:

 

Lars H.

(men du kan jo ta en titt på mine egne

hjemmesider, jeg er på de trakter hvert år)

http:trudelutt.com

 

Har selvfølgelig  :rolleyes: lastet ned hele forumet og har tenkt å ta med offlineversjonen på ferie.

Skal umiddelbart ta en titt på dine sider.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Planlegger en tur nedover til Gøteborg (Liseberg) i løpet av ferien.

 

Er spesielt på jakt etter uthavner (byene/tettstedene kan vi alttids finne frem til).

Kryssarklubben Västkustkretsen har utgitt meget gode beskrivelser av uthavner:

 

http://www.sxk.se/kretsar/vas/naturhamnar/...likationer.html

 

Anbefales å begynne med "Tre veckor i Bohuslän".

 

God tur!

Link to post
Share on other sites

Nautisk Forlag har en del bøker, blant annet Tre väckor i Bohuslän, som er utgitt av Kryssarklubben. Jeg har et par bøker som jeg tror heter Stora Hamnlotsen (ligger i båten), bind 5 og 6,  som er veldig bra, men jeg finner dem ikke på noen nettsider. Generelt finner du utrolig mange flotte uthavner, og Smiths likesinnede (troende eller ikke) er effektivt holdt i sjakk av en velfungerende strandlov/allemannsrett.

Link to post
Share on other sites

Nautisk Forlag har en del bøker, blant annet Tre väckor i Bohuslän,


Utrolig bra!  
Jeg har et par bøker som jeg tror heter Stora Hamnlotsen (ligger i båten), bind 5 og 6,
Anbefales også på det sterkeste, tror Nautisk forlag har de også.  

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På nettet kan du sjekke denne adr.

 

http://www.maringuiden.se/gasthamnar/

 

Jeg skal også helt bort til svenskekysten i år.

Men ikke før det flotte været kommer.

Ha en fin tur.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg anbefaler Tre Veckor i Bohuslän på det sterkeste, prisen har du spart inn etter et par tre netter i uthavn. Kartutsnittene og luftfotoene med dybdeangivelser og opptegninger av fortøyningsbolter i denne boken gjør den nesten uunværlig ombord nedover langs västkusten. Kryssarklubben har også en gratis publikasjon "Gästhamnsguiden" som deles ut i gratis i de svenske gjestehavnene, eller gjorde det i hvertfall det i fjor. Den inneholder beskrivelser av de fleste svenske Gästhamnar.

 

God tur

Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb

Link to post
Share on other sites

Det er tydeligvis mange som skal nedover Svenskekysten i år. :flag: Koselig det! :headbang:

Det er første året for meg og familien.

 

Kanskje vi sees nedover der? Har 1 måned til disposisjon fra helgen, for da kommer finværet og varmen... :flag:

 

Jeg har vimpelen i masten på Nidelv'n.  :flag: Har dere?

 

Kjell

Link to post
Share on other sites

Kanskje vi sees nedover der? Har 1 måned til disposisjon fra helgen, for da kommer finværet og varmen... :flag:

 

Jeg har vimpelen i masten på Nidelv'n.  :headbang: Har dere?

Selvfølgelig er vimpelen på plass på Saga'n. Drar nedover 1. uke august, så kanskje vi møter dere på deres hjemtur? Lytter på VHF fra morgen til leggetid.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig er vimpelen på plass på Saga'n. Drar nedover 1. uke august, så kanskje vi møter dere på deres hjemtur? Lytter på VHF fra morgen til leggetid.

 

Lars H.

Ja Lars da drar vi samtidig, (konvoi  :headbang:) forlater Skjærhalden 30 juli, med stø kurs for Danmark.

Har også på VHF med kallenavn "Amorøsa ll"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...