Jump to content

mere effekt dieselpumpe cav minimec ford 2728


omh1

Recommended Posts

Hei

vurderer å stille på mere diesel på min ford 2728t. Den har en cav minimec dieselpumpe. Se bilde. Er det noen som har stillt på denne for mere effekt? Er det skruen ved siden av påfyllingsskruen av olje (5) (se bildet) Denne skruen er plombert, men kan lett skrape vekk "plomberingsmassen".

Har dessverre problemer med å få satt inn bildet.

Redigert av omh1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er 3dje eier av båten (barracuda 30 med ford 2728TIM) og båten har vært holdt godt med dokumentert service og vedlikehold oppgjennom årene. Kjølesystem og ladeluftkjøler ble rengjort ifjor. Båten gjør 20 knop maks - går godt men "mye vil ha mer"...

Når det gjelder bilde så så jeg tilfeldigvis på et annet emne her på baatplassen at bildet er brukt. Emnet heter:

Ang oljenivå i innsprøytningspumpen på F.sabb ca 80 modell - der er det bilde av en nesten lik pumpe (dog 4 cyl) med Oljepåfyllingsskrue og en skrue ved siden av som kan stilles. Er det denne som du kan tilføre mere diesel med (øke effekten?) Beklager igjen at ejg kul kramp ikke klarer å få satt inn bildet.

Dersom du tar det bryet med å lete opp emnet - bruk søkeordet : cav så kommer strengen opp rett etter min.

Link to post
Share on other sites

bilde_cav_minimec_2.jpg

 

Her er bildet. Som sagt er dette bildet ikke av min cav minimecpumpe men den ligner.

Min motor er 6 cyl og motoren er som sagt en 2728tim. I alle fall har jeg en slik skrue ved oljepåfyllingsskruen.

for å øke dieseltilførselen skal jeg skru på skruen ved siden av oljepåfyllingen (5)?

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...