Jump to content

hvor stor propell til kragerø 26?


pondus/påsan

Recommended Posts

Takk skal du ha, Naurstad!

 

Beklager at jeg benytter denne tråden litt. men dette fanget min interesse. Har nemlig fått for meg at jeg kanskje har for liten stigning på propellen da båten går betydelig saktere enn de data som oppgis av produsenten, og at motoren virker å ha overskudd av krefter. Motoren er ganske mye større en det som var orginalt i båten.

 

Hadde et spørsmål til...hvor mye må en regne med å måtte betale for en propell av den størrelsen som trådstarter er ute etter?

Link to post
Share on other sites

hva med tresfjord 28 med 61 hk maks turtall 4500 utveksling 2-1 kunne du ha hjulpet meg naurstad

Mangler data for å beregne. Må også ha totalvekt, skrogtype og vannlinjelengde. Du kan jo bruke programmet som du innstalerer på din PC.

Med et så høyt turtall på motoren, hadde det vært bedre med en utveksling på 3:1.

Link to post
Share on other sites

så i dag jeg har en hurth 360A-2R girkasse, star iA=2,22 og iB=2,19 på den regner med dette er utvekslingen.

Kjenner ikke til denne girkasse. Regner med at den kan brukes til høyre- og venstregående retning. iA=2,22 kan være høyre og iB=2,19 kan være venstre. Men sikker er jeg ikke her. Har regnet ut at du da må ha en propell på 21x17

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...