kevin.glover@imr.no Startet 26.September.2009 Link til dette innlegget Startet 26.September.2009 Hei, Etter et år i hagen gikk skuten endelig på sjøen i dag - etter 600+ timers arbeid og 50-60,000kr lagt ut på henne (1982 25ft Enes sjark). Fikk et par problemer som jeg hadde mistanke om kommer til å skje, men det som jeg ikke ventet var at det var ikke mulig å koble inn gir (innkoblings armen stå helt fast). Hvridning på propell (DVS akslingen) går fram og tilbake som den skal, men klarer ikke å koble inn giren. Jeg demonterte kabelen og utelukket at det var noe i veien med den (den glir pent fram og tilbake). Den armen på giren som skal koble inn og ut akslingen stå helt fast. For et år siden, før båten ble tatt på land, var det overhodet ingenting i veien med dette (koblet inn og ut uten lyd eller problemer). HVORFOR vil den ikke koble inn og HVA gjøre jeg nå? Tre mulig årsaker til dette: 1. Rustet fast pga ståd i ro et år? Ser ikke sånn ut men? 2. Noen (jeg) har med uhell stod på den innkoblingsarmen på toppen av giret og skadet den (ser ikke sånn ut men kan ikke utelukkes at dette har skjedd) 3. Jeg har prøvd å koble den inn mens den har stod på land. Brukte ikke makt men mener å huske at jeg har for en eller en annen grunn bevegd på den hendelen og muligens (nå kommer det) det har vært et eller annet mekanisk lyd mens jeg gjorde det. Koblet den aldri inn og aldri brukt makt men lurer på om jeg har vært borti den i en eller en annen moment of madness.... Så folkens, hva har skjedd og hva gjøre jeg nå? Hilsen, Kevin Sitér dette innlegget Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 27.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Hei, Jeg ringer til Sabben i morgen angående dette men ta opp dette tema en gang til i tilfelle det er noen som har vært borti det samme. Dette var utrolig kiipt på toppen av alt annet b*llsh*t jeg har måtte håndtere med denne båten men slik er båtlivet. Kevin Sitér dette innlegget Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 28.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Hei, Dette er jo en kunnskapsdatabase og rapportere derfor resultatet av samtale med sabben og "triksing". Sabben mente at inkoblingsarmen var mest sannsynelig rustet fast pga stod i ro i et år (selv om det ikke såg sånn ut). Brukte en 1kg hammar og rust løser, dunket forsiktig så fikk jeg bevegelse i dette til slutt. Nå glir den som den skal. Et problem mindre Kevin Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Dette var utrolig kiipt på toppen av alt annet b*llsh*t jeg har måtte håndtere med denne båten Å holde på med båt skal da være kos og rekreasjon! Det høres jo nesten ut om om du sloss med båten din! Slapp av, pust dypt inn et par ganger og tenk rolig gjennom tingene. Løs et problem om gangen, så blir det nok bra til sist! . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.