Solglitter Startet 26.September.2009 Del på Facebook Startet 26.September.2009 Hei! har en gammel 25hk fra 1988 som ikke vil gå på fullt turtall noen som vet hva det kan være, det er gnist i begge pluggene men når en skal gi fullt turtall så begynner den å hoste. Takk for svar på forhånd Sitér dette innlegget Link to post
Solglitter Svart 26.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2009 ingen som vet?? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 26.September.2009 Del på Facebook Svart 26.September.2009 Sett denne? Sitér dette innlegget Link to post
Solglitter Svart 27.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2009 Motoren kan jeg starte på 1 pluggledning uansett om jeg setter den på den nedre eller den øvre pluggen, men dette er kun den ene (nedre ut av coilen) som det går og starte den på. Vist jeg gjør motsatt med den øvre pluggledning på samme måten så vil ikke motoren starte, virker som den vil starte men får ikke nok turtal for å starte. Sitér dette innlegget Link to post
Solglitter Svart 28.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2009 Dårlig med svar her. Kan fortelle at det muligens er coilen som har blitt dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 28.September.2009 Del på Facebook Svart 28.September.2009 (redigert) Hei! Kan det være noe alà det som jeg har fortalt om her - bare at det gjelder "høyturtallsspolen" i ditt tilfelle? Redigert 28.September.2009 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Solglitter Svart 28.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2009 det er bare en sylinder som vill tenne på vår motor. Sitér dette innlegget Link to post
Solglitter Svart 29.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2009 Edit: ny coil og cd-boks fungerer ikke! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Det hørtes jo virkelig ut som coil når du legger det frem slik. Skiftet du plugger og pluggledning også, eller bare coil? kan være brudd i pluggledning....? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Odmar Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 (redigert) Har du rigtige plugger? Se her innlegg nr 98 Redigert 29.September.2009 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Solglitter Svart 30.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2009 (redigert) Har prøvd med en coil og en cdi boks som jeg vet fungerer da var det også orginale plugghetter, ledning. Men det fungerte ikke, Var ute og prøvde motoren idag, da gikk den plutselig som bare det. Dette var egentlig litt rart. Det er også satt inn helt nytt bensinfilter, men det sto også i fra før. Redigert 30.September.2009 av Solglitter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 Sist på sessongen veit du, vil være ortenlig nå før pause i kjelleren Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Solglitter Svart 24.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2009 den går fortere men den presser seg ikke opp mot fult turtall, noen ideer? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Justering av forgasser(e) for eg syns dette høres ut som om den får litt for lite eller for mye bensin!! Går den helt fint på tomgang? har den hikke?? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Solglitter Svart 28.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2009 Den var på merkeverksted og gjorde ren og stilte forgasser, de fant ikke noe annet feil men det er noe galt med den. Den går helt fint på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.November.2009 Del på Facebook Svart 28.November.2009 Stilte forgasser? Da har du blitt lurt. Er fast dyse, ingen annen innstilling enn for tomgang. Har du fortsatt samme symptom som du beskrev i innlegg 4?? Sitér dette innlegget Link to post
fuskefanten Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 Har samme problem med en Y 9,9/15. God gnist på begge plugger, og går nokså likt på en og en sylinder. Har gått over hele bensinlinja/forgasser uten bedring. Lastet ned servicemanual fra nettet, og etter diverse grubling fant jeg ut at det måtte være tenning som var gal. Så via manual at en sperre var bøyd som er med å regulere tenning ved full gass, så ga opp å prøve å sjekke denne selv, da det var umulig å vite rett referansepunkt. Diskuterte dette med verksted, men han sa det var sjelden noe problem med tenning, da denne var "satt" og ikke skulle endres. Han mente det måtte være veivhuslekkasje, ut fra "symptomene" jeg beskrev. Når han fikk motoren ned, og gikk over den, var han nesten sint når jeg ringte igjen. "Hvem har skrudd på denne motoren"! Tidligere eier må ha skrudd på stagene som regulerer tenningen, og bøyd ut sperren De hadde inne lik motor på verkstedet, så de tok utgangspunkt i innstillingen på denne. Han hadde ikke prøvestartet motoren sist jeg pratet med ham, men håper nå at løsningen er funnet , og at det IKKE er noen "indre blødninger" (veiv) som er problemet! Motoren har altså sperret i øvre turtallsområde, men også "skutt" (ettertent) på tomgang. Så høres ikke helt likt ut som på din, men tenningsfeil bør sjekkes ut før du obduserer indre organer. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 Mange 25 hk hadde problemer med at gummin på simmringen løsnet på mettalet, så motorn dro falsk luft på n.sylinder. Ellers så er det jo sprekk i bensinpumpememran som er gjenganger på yamaha motorer. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Solglitter Svart 29.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2009 Det er fortstt samme som på innlegg 4 Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 29.November.2009 Del på Facebook Svart 29.November.2009 Så sjekk simmringen på toppen da !! eller red ventilene på den øverste sylindern. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Solglitter Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Nå har den stoppa igjen... Så da blir det ny 30 hk motor! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Hvordan ser pluggene ut? Hvit,svarte,tørre,eller våte? Kan finne ut mye av å se på dem. Sitér dette innlegget Link to post
Solglitter Svart 2.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 Pluggene ser ut sånn de skal, har testa komprisjonen og den var fin. Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 2.Mars.2010 Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 Har du prøvd med to nye plugger? Noe samme problemet på snøscooteren hjemme, der går ene pluggen til h.... av og til :) bytter ut denne med en ny en, så starter den med en gang og går 100% som den skal. de på verksted mente at simmerringen på den siden begynte å bli ødelagt, så den dro inn falskluft. Prøv med nye plugger, uansett hvor mye og lite gnist det er på de gamle! de kan være deffekte fordi. Det kan bli overslag i de har jeg hørt... Det er mitt forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.