båtfreak Startet 28.September.2009 Del på Facebook Startet 28.September.2009 Har en båt med volvo d6-350 og tihørende drev DPH-A.Båten har en driftstid på ca 280 timer,og har vært kjørt under 3200 o/min (maks 3600) i august på tur hjem fra Danmark hørte vi en bankelyd fra drevet, og gikk direkte til land, tilkalte mekaniker som demonterte drevet og sendte det til Volvo Gøtebrg.Drevet er kjøpt 09/ 2006 altså 3 år gammelt. Det er en aksling inne i drevet som har løsnet og knust alt innvendig. skrot, og dekkes ikke av garanti Kjøpsloven gjelder ikke?hevder volvo er det andre som har erfaring med lignende? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 28.September.2009 Del på Facebook Svart 28.September.2009 Æhhhh... Dersom norsk reklamasjon gjelder, og havariet ikke kan tilsies å være selvforskyldt, uvøren bruk eller mangelfullt vedlikehold burde volvo ta ansvar i dette tilfellet, hva hevder de er årsaken til havariet som mener de ikke har ansvar i dette tilfellet, ett drev er vel ment å ha vesentlig lengre levetid en 5 år, ergo gjelder 5 års reklamasjon for produkter som går under norsk kjøpslov, dvs handlet i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 28.September.2009 Del på Facebook Svart 28.September.2009 ...og dekkes ikke av garanti Kjøpsloven gjelder ikke?hevder volvo ........... Det er nok riktig kanskje, men, har du kjøpt drevet som privatmann er det forbrukerkjøpsloven som gjelder, og den gir deg 5-års reklamasjonsrett. Og det skal godt gjøres for Volvo å slippe å dekke dette om drevet ellers er brukt etter forutsetningene og gitt den service og vedlikehold det skal ha. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Tore Tang Svart 28.September.2009 Del på Facebook Svart 28.September.2009 Synd du ikke skrev de samme opplysningene i tittelen som du gjorde i den første setningen. Stor sjanse for at moderator vil slette/flytte tråden din pga. mangelfulle opplysninger i tittelen. Hvis motor/drev er kjøpt nytt i Norge så er den omfattet av forbrukerkjøpsloven og reklamasjonsretten. Garanti er i de aller fleste tilfeller ikke så interessant og er kun ment å gi det ytterligere rettigheter ut over forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven og reklamasjonsretten er det interessante. I tillegg så er det jo viktig å dokumentere at de foreskrevne vedlikeholdsintervall/serviser er overholdt i hht. instrukjsonsbok/servisehefte. Det står jo ikke all verden av opplysninger i hovedinnlegget her så det kan vel være ulike grunner til av Volvo gir den tilbakemeldingen de gir, men i utgangspunktet virker det merkelig om ikke dette skulle være en reklamasjon. Lignende tilfelle på en 3 år gammel bil ville antagelighvis ikke vært gjenstand for diskusjon en gang. Hvis du mener du har krav på å få dekket reparasjonen som en reklamasjon så er det jo bare i første omgang vise til lover og regler som du bla. annet finner på Forbrukerrådet sine nettsider. Her kan du også få hjelp til å fremme en eventuell klage. Forutsetningen er at du skriftlig har henvendt deg til forhandler med saken uten å fått medhold/tilbakemelding. Viktig at all korrespondanse skjer skriftlig/mail. Får du medhold hos Forbrukerrådet men allikevel ikke kommer noen vei hos Volvo så har du vel ingen annen utvei enn å sette i gang en sak mot de først via konfliktrådet og eventuelt videre i rettsapparatet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.