SvartRøyk Startet 29.September.2009 Del på Facebook Startet 29.September.2009 Har en VP turteller med timeteller av nyere dato med LCD display. Dette displayet har som nesten alle andre sluttet å fungere. Kanskje det kommer opp noe utydelig 2 ganger i året.... Mine spørsmål er: a) Vet noen om hva som er feil? Er det bare dårlige loddinger/baner på print eller er det selve displayet slik at det ikke går an å fikse? b) Kan ett VP verksted lese av timetallet med annet verktøy ut i fra bare instrumentet? Må nesten vite det før jeg legger inn på evt nytt. c) Er de nye instrumentene bedre, eller vil de ryke etter 2-3år de også? Sikkert ikke bare jeg som er nyskjerrig... Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Ta en prat med en pensjonert VDO-reparatør på 90665253. Han kan alt om VDO/Volvo Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
edo Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Ta en prat med en pensjonert VDO-reparatør på 90665253. Han kan alt om VDO/Volvo Dersom du prater med denne repratøren håper jeg at du deler denne infoen med oss andre her på BP Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
dieselfan Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Har to KAD44 med orginalinstrumenter fra 2002, den ene har to førerposisjoner, så denne pensjonisten kan regne med 3 timetellere fra min adresse. Min lokale VP forhandler har sagt at disse IKKE lar seg reparere. En merkelig innstilling så lenge jeg ikke vet om en eneste timeteller fra den generasjonen som virker.... (det er også det eneste jeg er skikkelig missfornøyd med på KAD'ane mine) REM: om du kjenner han kan vel du undersøke om han vil ha oppdragene (jeg kjøper ikke nye så lenge VP tjener 1000 vis av kroner på det) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 29.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2009 (redigert) Takk for tips! Har pratet med reparatøren, hyggelig kar. Han kunne bare fortelle at dette ikke er del bart og at alt dessverre etterhvert er blitt "bruk og kast". Han trodde heller ikke at de nye var bedre. Kun ny fra Volvo eller separat timeteller var greie løsninger... Da blir det nok separat timeteller på meg, vet jo aldri når den nye tar kvelden igjen... Redigert 29.September.2009 av SvartRøyk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 SvartRøyk: ref spørmål b) VP kan lese ut av motorstyringen hvor mange SEKUNDER motoren din har svive. Mine 2002 Kad'er kan leses men vet ikke hvilke motorer eldre enn mine som kan leses. ref spørmål c) en fordel med nye er vel at vi kan påberope oss 5 års reklamasjon..... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Jeg byttet turteller på min ene KAD32 i sommer. Kjøpte på Mekonomen fordi de lå 900 spenn under det lokale VP verkstedet. Dog må jeg kalibrere pånytt mhp antall pulser pr omdrening, men det gjør jeg tl våren.. mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
SvartRøyk Svart 29.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2009 en fordel med nye er vel at vi kan påberope oss 5 års reklamasjon..... Jeg har nok for gammel motor ja, fra før Berlinmuren falt.... Enig med reklamasjonsrett ja, kan hende jeg likevel går for en skuddsikker "ren" timeteller Bavaria32, hvor mye kostet de på Mekonomen? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Biltema 429 NOK Maritim 490-746NOK Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Jeg byttet turteller på min ene KAD32 i sommer. Kjøpte på Mekonomen fordi de lå 900 spenn under det lokale VP verkstedet.Dog må jeg kalibrere pånytt mhp antall pulser pr omdrening, men det gjør jeg tl våren.. mvh bavaria32sport Men det var uten timeteller? Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
dieselfan Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Er det noen som har i fått feil LCD displayet i garantiperioden ? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Spørsmålet har vært stilt flere ganger her og er en kjent svakhet på KAD-seriens timetellere. Jeg fikk selv skiftet den på min KAD 43 etter 4 år med henvisning til forbrukerkjøpsloven. Aldri noe spørsmål fra Volvo om dette. LCD-panelet har en svakhet og da skifter de like godt hele turtelleren. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 (redigert) Men det var uten timeteller? Nope, med timeteller. Leste av VDO nummeret Ocenaline et-eller-annet. Betalte 1800 spenn elns til Herren bak disken på Mekonomen. Lokale VP pusheren skulle ha 2700,- Her er min gamle tråd da jeg kjøpte: Turteller med timeteller mvh bavaria32sport Redigert 29.September.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
REM Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Henter denne også signalet fra W-uttaket på dynamo? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Windy37GM Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 (redigert) Yepp.. Dog sto den gamle til å dele antall pulser fra W med 16. Når jeg setter den nye på 16, stemmer ikke turtallet. men det skal justeres til våren, får låne en kalibreringsturteller til våren av en kamerat.. mvh Bavaria32sport Redigert 29.September.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
dieselfan Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 bavaria32sport - siden jeg må ha 3 stk så skylder jeg deg 2700kr, takk for bra tips.. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Husk å justere turtallsdelingen som tydeligvis er andreledes. Men den lar seg justere med 0,01 nøyaktighet så så gæli kan det ikke være :-) Fint å hjelpe :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
bm 850 Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 Jeg har hatt samme problem på min timeteller. LCD displayet overfører signaler til en ledende gummirplate. Dersom kontakten her blir dårlig (mellom gummiplate og display) eller i printkortet oppstår feilen. Årsaken til den dårlige kontakten, er i de fleste tilfeller fukt. Demonter timetelleren, og la den ligge på varmekabler noen dager + litt føning så virker den igjenn. Timetelleren fortsetter å telle selv om den ikke viser tallene. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 dette høres interesant ut, ville det fungert å borre ett lite hull og koble til en vacuum pumpe noen timer ?? Ikke fordi jeg absolut skal gjøre det på en annen måte men da slipper jeg å klippe ledninger, 2 av mine er lodda. Sitér dette innlegget Link to post
gsg Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 Hei. Har samme erfaring med mine timetellere på 2 Kad 44. Har så passa plass inni intrumentbordet at jeg har montert en 25W lyspære inni som tørker ut fuktigheten. Ligger med landstrømm så jeg slår den på ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 (redigert) Min teller oppførte seg som en hjulvisp, ikke LCD feilen. Vill vipping av nåla+resatte seg timetellermessig hver 1-7 timer. Fullstendig idddddiot :-) Eneste kuren var å kaste penger på problemet. mvh bavaria32sport Redigert 30.September.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.