Jump to content

"Grå Vinyl" fra Biltema til fornying av fenderlist?

Edh1

Recommended Posts

Så at biltema hadde noe de kaller "Grå Vinyl" som passer til "ytre og indre grå vinyl, gummi og plast. Noen som har brukt denne til fenderlist, eller har noen mening om denne kan fungere som fornyer etter at jeg har slipt ned listen med sandpapir?

Prøv med bremsevæske først, så ser du etterpå om du trenger å pusse.

Jeg bruker bremsevæske for å rengjøre møkkete fendere, det er den i alle fall helt suveren til!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg forsøkte i går å bruker Grå Vinyl på plastdelene på min Yamaha som var falmet av solen. Fungerte ikke spesielt bra. Ble litt mørkere i fargen men fremdeles skjoldete. Blir kanskje bedre dersom jeg påfører flere omganger.

Turte ikke prøve dette stoffet på fenderlisten.

Forsøkte å være effektiv i går og hadde kjøpt denne "klypa" på biltema for å kjøre motoren i ferskvann. Slangen i havna var 3 meter for kort... Hva mer enn å kjøre motoren i ferskvann gjør dere for vinteren?

Skal motoren stå ute?

Da bør du også skifte:

Girolje + den lille pakningen der du fyller på giroljen,

Motorolje

Oljefilter

Dette er i tillfelle det er vann i oljen, som kan fryse. men uansett er det best å skifte dette hvert år.

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

Sertifikat: D4 - ROC