Draco-fan Startet 29.September.2009 Del på Facebook Startet 29.September.2009 I sommer kom det inn litt mye vann i båten. Jeg mener jeg hørte en sildre-låt bak i hekken og tror det måtte være i en av slangene som eksos, aksling eller kjølevanns inntak. Nå er båten oppe, og jeg kan ikke se noen brist eller hull i noen av slangene/stømpene. Det ser også ut som om de omslutter inntaksrør godt også. Noen som har erfaring om hvor disse aggregatene har en tendens til å lekke? Jeg har et 280 drev. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 (redigert) Er vel bare gjennom belgen til drivknuter, eksosbelg og gjnnom bakplaten det har mulighet til å lekke, hvis det ikke er noen slanger i kjølesystemet på motoren som pumper vannet inni båten da Hva med lufteskruer?? Er de tette? Redigert 29.September.2009 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Draco-fan Svart 29.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2009 Lufteskrue, dreneringsskrue er det vel kun på oljekjøleren så vit jeg vet, og den tror jeg er tett. Jeg tredde hode så langt ned i motorrommet jeg kunne etter en tur da båten lå på vann. Da hørte jeg det sildret i bakveggen. Jeg lurer på om det er noe man bør sjekke først, som kanskje er det svakeste punkt. Hvis man må ha av aggregat for å skifte noe bak, er det en stor operasjon, og vil det koste mye. Er redd jeg må ha hjelp til det, for jeg er ikke så kyndig. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Hvor mye vann kommer inn i løpet av en time? Kommer det mer vann inn når båten er i fart? Ligger båten i ferskvann? Hva er tilstanden på anodene? Sitér dette innlegget Link to post
Draco-fan Svart 29.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2009 Det er litt vanskelig å si hvor mye vann som kommer inn per time, men etter en tur en dag sjekker jeg båten dagen etter og da er det ca 30-40 liter vann bak i hekken under motor. Båten tar helt klart inn mer vann når den har vært i bevegelse(eller når motoren har gått) enn når den bare ligger til brygga en periode. Båten ligger i ferskvann, og anodene har jeg ikke sjekket. Hvor er de på en Draco 1978 20 fot? Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 Anode sitter på drevet. En på framsiden av propell (mellom drev og propell)og en på undersiden av transormen helt intill hekken. Disse har ingenting å si for lekkasjen. De er heller ikke så viktig da båten går i ferskvann. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
SvartRøyk Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 Har du sjekket rundt lagre til styreaksling? Litt vanskelig å se skikkelig men lekker fort litt her hvis du ikke smører med fett av og til. Særlig når plastforingene begynner å bli slitt. Typisk lekker det mer når drevet står rett frem enn i sving posisjon. Ville også sjekket slangen til gearwire. Er denne hel? Er det irret fælt rundt innfesting? osv osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.