Jump to content

Hvordan ta av masta på en Vista 28 ?


ErlendAA

Recommended Posts

Inntil du får svar fra en Vista-eier, prøver jeg meg med litt kvalifisert gjetting: Det må jo sitte en tapp mellom mastefoten og festet på hyttetaket ditt. Har du tilgang til en mastekran, forerslår jeg at du fester en stropp under salingshornene, strammer opp, løsner alle vant og løfter forsiktig, så bør den komme.

Link to post
Share on other sites

Ja, Vistaen er bra den, men det som har slått meg er det fryktelig trange cockpiten. :headbang:

Dekket på min er pill råttent og skal skiftes i sin helhet i vinter. I den forbindelse så tenker jeg og utvide cockpiten. Jeg skrur rett og slett styrhuset av og flytter dette ca. 70 cm lenger forover på hyttetaket. Dermed blir cockpiten tilsvarende lenger. Fra akterenden av styrhuset legger jeg den samtidig ut med ca 30-35 cm på hver side. Pantryet flyttes ned og deler av hyttetaket under styrhuset skjæres bort. Bare litt sånn vinterpussel. :cool:

 

Men båten virker veldig stødig og trygg. Tung som fy, men den skal jo ikke bæres rundt. :lol:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...