Jump to content

rutine ved skifte av dieselfilter


innlandsbåt

Recommended Posts

Ja.

 

 

Filteret må fylles opp, .....

 

Tja, kan nå det være nødvendig? Det er vel ikke alle som har en ren skvett med diesel liggende. Dersom filteret ikke fylles opp, så er det vel ikke verre enn at det må pumpes fullt etter at det er montert, og luftes selvfølgelig. 

 

 

Med svarene over, kan det høres ut som om filteret MÅ fylles opp, ellers.......

Link to post
Share on other sites

Har en VP 41b motor! Monterer filteret tørt, og starter motoren, lar den gå på tomgang en halv times tid (men du gjør rent og rydder bort verktøy) Mulig den faller litt på turtall i noen sekunder! Men når det har gått 15-20 minutter er det garantert tomt for luft! Men nå har jo 41 motoren selv-luftende dieselpumpe!

Link to post
Share on other sites

Jeg monterer filteret tørt og så kobler jeg til tømme-motoren-for-olje pumpa på returslangen ved tanken og suger til det kommer diesel. Motoren (KAD44) starter og går rent og pent.

Bosch style pumpene har ikke noe godt av å gå delvis tørre i det hele tatt, så jeg ungår det, konservativ som jeg er :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...