Pelle Parafin Startet 30.September.2009 Link til dette innlegget Startet 30.September.2009 Hvor ofte bør varmeveksler,og oljekjøler rengjøres,eller er det ikke behov for det? (41 motor) Sitér dette innlegget Link to post
Knallfred Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 (redigert) Har en Halco 29 fly med en 41 b motor! Gjorde rent både veksler og oljekjøler etter at tempen passerte 90 grader ved full hendel i noen minutter! Halvparten av rørene i vekslern var tette. Staket dem opp med en gardinfjær og syrebadet den på den lokale slippen! (Innholdt blåskjell og irr)! Dette er 3 år siden, og tempen er fortsatt fin! Holder ca 85 grader ved marsj, og 87-88 grader ved full hendel i all evighet (Amen)! Jeg kommer ikke til og gjøre kjølerne rene før jeg begynner å merke at tempen stiger over dette! Hvis du sulle være nødt og åpne oljekjøleren, så smør inn gjengene på skruene til lokket med grafittfett! De pleier å "sette" seg noe så inn i bjørkeskogen :sad:Vær snill med denne motoren, og du har en venn i mange år Redigert 30.September.2009 av Knallfred (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 Om du er i tvil, så kjør en runde med systemrens, før du piller ut hele stasen. "If it works, don't fix it!" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.