Pelle Parafin Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Hvor ofte bør varmeveksler,og oljekjøler rengjøres,eller er det ikke behov for det? (41 motor) Quote Link to post
Knallfred Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 (edited) Har en Halco 29 fly med en 41 b motor! Gjorde rent både veksler og oljekjøler etter at tempen passerte 90 grader ved full hendel i noen minutter! Halvparten av rørene i vekslern var tette. Staket dem opp med en gardinfjær og syrebadet den på den lokale slippen! (Innholdt blåskjell og irr)! Dette er 3 år siden, og tempen er fortsatt fin! Holder ca 85 grader ved marsj, og 87-88 grader ved full hendel i all evighet (Amen)! Jeg kommer ikke til og gjøre kjølerne rene før jeg begynner å merke at tempen stiger over dette! Hvis du sulle være nødt og åpne oljekjøleren, så smør inn gjengene på skruene til lokket med grafittfett! De pleier å "sette" seg noe så inn i bjørkeskogen :sad:Vær snill med denne motoren, og du har en venn i mange år Edited September 30, 2009 by Knallfred (see edit history) Quote Link to post
Fusebox Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Om du er i tvil, så kjør en runde med systemrens, før du piller ut hele stasen. "If it works, don't fix it!" Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.