Jump to content

Min båt, Fjord Queen 24"


UngeLafton

Recommended Posts

Såvidt jeg kan huske ble "Queen" båtene opprinnelig konstruert av en amerikaner (Jim Wynne ? ) for Ancas på Tromøy. 24' var opprinnelig 21 '. men ble forlenget til 24'.

 

Ancas Queen 30 ble tegnet av Ray Hunt. Mannen bak de dype V-bunnskrogene. Queen 24 hadde en annen konstruktør. Jeg vet ikke hvem i farten.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Er i ferd med å selge min Fjord 21 med VP AQ 130. Skulle gå over motoren. Startet opp og hadde en lekkasje i forbindelse med oljekjøler. Byttet pakning og startet opp. Og motor gikk opp i et helt vilt turtall. Måtte bare kutte. Ser at det sitter en fjær under dekselet som er over forgasserne. Den var brutt. Skal vel sitte ett eller annet sted i forbindelse med armene under forgasseren. Men er det noen som vet eksakt. Finner ingenting på bilder eller i manualer. Tipper det er en fjær som er til tomgangen. Jeg antar at den skal på forgasserhevarmen. Men er det noen som vet sikkert? For jeg tipper at det er den som er årsaken til at motoren gikk bananas på turtall....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...