Jump to content

Erfaringer dobbel presenning og kondens

Mindy

Recommended Posts

Hei

Vi vurderer å ta av kalesjen på vår Scand Baltic under vinteropplag i år. På grunn av formen på kalesjen blir presenningen liggende å gnisse på kalesjen på hjørnene slik at det blir slitasje her. Har fått tips om at to presenninger over hverandre skaper kondens mellom disse og da ikke ned i båten som vil bli helt åpen. Er det noen som har erfaringer her?

Jeg tar alltid av kalesjen og bruker heller to presenninger.

Har en noe mindre presenning som dekker ute-området under 'hovedpresenningen'.

I tillegg lukker jeg igjen foran og bak men sørger for god lufting på sidene. Har fendere mellom fenderlist og presenning. Det er også god lufting mellom badeplatform og presenningstativ.

I perioder hvor det kan bli en del kondens legger jeg også ut noe papp på dørken; har båten i hagen så det er rimelig enkelt å sjekke.

Har aldri måttet kaste ut pappen fordi den er blitt våt.

I tillegg har jeg en gammel top-hatt til bil over setene jeg ikke demonterer for å ta inn i hus om vinteren. Om dette har noen hensikt vet jeg ikke men setene er i alle fall like pene om våren som når jeg setter båten på land om høsten.

Kabinen lukker jeg helt igjen og bruker fuktsluker i stedet for. Ingen antydning til mugg/sopp av noen slag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...