Jump to content

Ikke fast slepebåtbase på Sørlandet


LALUNA II

Recommended Posts

SØRLANDET: Det var stor interesse fra kystbyene på Sørlandet om å få slepebåten stasjonert hos seg. Men slepebåten får ikke fast base på Sørlandet. :crazy:

kilde fvn.no

 

Ja da må vi bare vente på neste ulykke/ havari her nede :headbang: så kommer det nok båt her og :sleep:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

SØRLANDET: Det var stor interesse fra kystbyene på Sørlandet om å få slepebåten stasjonert hos seg. Men slepebåten får ikke fast base på Sørlandet. :crazy:

 

 

Ja da må vi bare vente på neste ulykke/ havari her nede :headbang: så kommer det nok båt her og :sleep:

Hva mener du bør gjøres? legge en slepebåt i hver eneste havn langs kysten?


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Takker for informasjonen fru Jacobsen

Det var virkelig gode nyheter og de varmer godt i sjelen min og sikkert også i veldig mange andre som er opptatt av bedre beredskap langs kysten :seeya:

Si fra hvis du skal være i beredskap her nede så kan vi kanskje ta en kopp kaffe en gang .

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Takker for informasjonen fru Jacobsen

Si fra hvis du skal være i beredskap her nede så kan vi kanskje ta en kopp kaffe en gang .

Det kan vi gjøre, er i hvertfall jeg som tar den opp fra Danmark så får vi se.. :sailing:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Moro du skal se jeg dukker opp og tar fortøyningen ,,har du fått anvisning hvor du skal legge til ?

og for de som er litt mere nyskjerrig på båten så fant jeg litt data om den og bilde

Kan ikke stå inne for at all data stemmer men fant det her

 

bb_connector.jpg

 

 

Båtene er av typen Azimuth Stern Drive Tug (ASD) med 65 tonn bollard pull. Designet er Ramparts 3200/65 Class ASD tug basert på Robert Allan Ltd., Vancouver. De er klasset i Bureau Veritas med notasjoner C+ HULL + MACH, UNRESTRICTED NAVIGATION, AUT-UMS, ESCORT TUG, WATER SPRAY, FIRE-FIGHTING SHIP 1 og har følgende hoveddata:

 

Lengde o.a. 32,00 m Lengde w.1.

30,00 m Bredde11,60 m Dybde i riss 5,36 m Design draft

3,85 m GT

475 IMO Connector

9451549

IMO Coaster

9502685Maskineri

Fremdriften besørges av to ABC 8DZC dieselmotorer hver med ytelse på 1945 kW v/1000 o/min som er koblet til to Schottel SRP 1515 CP rorpropellere. Cruising range er minimum 3000 nautiske mil, og bollard pull er på 65 tonn forover og 58 tonn akterover.

Strømforsyningen besørges av to Nogva Scania DI 12 62 M motorer hver med ytelse på 199 kW som driver hver sin Leroy Somer generator. Nødaggregatet består av SISU 4DSRM motor på 70 kW og Leroy Somer generator.

Pumpeleverandører er IMO, Standart og ABS (Fi-Fi), og Westfalia og DVZ har levert separatorer. Kompressorer er fra Atlas Copco, og ventilasjonsanlegget er en Bitzer leveranse med Carlyle kompressor. Isoleringen er utført med Paroc-Rockwool.

Brannsikkerheten ombord blir ivaretatt av et brannslukkingsanlegg fra Almar, og VDL Klima har levert boxkjølere. Bjørge-Moland har levert alarm- og kontrollsystemet for maskinrommet.

 

Dekk/diverse

FFS har levert Fi-Fi systemene med kontrollsystem og pumper. Fartøyene er hver utstyrt med 2 x Norgear forkant gear type FVIC 260 for drift av brannpumper. Lion Rubber har levert fenders, og dekksmaskineri er RRM leveranser type Rauma Brattvaag. Vindusleveransen er fra C. C. Jensen, og Libra Plast har supplert utvendige dører. Knuckle boom kranen er fra Kardelen.

Viking har levert redningsutstyr, og davit for MOB-båt er fra Ned-Deck. Aqua Signal har stått for lanterner, mens lyskastere er fra IBAK.

Båten er arrangert med to enkeltlugarer og to dobbeltlugarer samt to offiserslugarer for kapteinen og maskinsjefen. Isolamin har levert innredningspaneler og -dører er fra Momec. To styrestoler er type Norsap NS 1000.

 

Elektronikk

Den elektroniske broutrustningen inneholder blant annet Furuno FAR-2117 radar, FAR-2137S radar, Furuno FE-700 ekkolodd, Furuno GP-150 DGPS, Furuno DS-80 speed logg, Cassens & Plath magnetisk kompass, Raytheon autopilot, Furuno FM-2721 VHF radio, Furuno MF/HF radiostasjon, Furuno NX-700B navtex, FA-150 AIS, Jotron Tron TR-20 VHF, Tron 40S EPIRB, Tron SART radartransponder, Furuno Felcom-15 Inmarsat C og Zenitel intercom.

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Ja du er observert med ditt første slepeopdrag også :flag:

Så deg taue lekteren over byfjorden til gamle KMV tomta

 

Så da får vi jo bare gratulere BB Connector med mannskap med ny havn/base på Sørlandet :cheers:

Jasså du har sett oss alt? ikke dårlig - vi får ta en kaffe en dag da :sailing:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...