Jump to content

Forskjellige geniale måter å forsterke akterspeil på? Bilder?


Chipsrederx85

Recommended Posts

Hei, jeg har tenkt å kjøpe ny båt mellom 10-14 fot. :cool: Har ingen ide om hvilken enda, men skal i vart fall ha større motor enn anbefalt for å klare over 40 knop. Det er målet mitt :seeya:

 

Skal jeg ha større motor enn anbefalt må jeg mest sannsynlig forsterke akterspeilet. Noen som har noen geniale løsninger eller tips på hvordan jeg kan forsterke akterspeilet??

 

Allt er av interesse! Bare å komme med forslag! :wink:

 

Takker!

Link to post
Share on other sites

Hva med strekkfisker? :smiley: Sett at Musling-båtene bruker det mye :smiley:

 

Strekkfisker er bra hvis du har noe med hold i på fremsiden av brønnen til å feste fisken. Også må de monteres nokså smalt og nære de øvre motorboltene. Har gjort dette på en shakespeare med 150merc uten annen forstergning. resultatet var betydelig mindre flex av speilets topp ved pådrag.

Link to post
Share on other sites

Har dessverre ikke bilder, men jeg forsterket engang akterspeilet der motor festes med en rustfri plate som var bukket (sveist) over slik at den dekket utsiden, oppå kanten og innsiden av akterspeilet i brønnen, den ble boltet med gjennomgående bolter, brukte jeg noen sveiste syrefaste vinkler som ble boltet i stålplaten og i sidene på brønnen med gjennomgående bolter og store skiver på baksiden av brønnen, Ble støtt og fast som fjell!!!

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Vis emner ut fra nøkkelord:

    Utvalgte emner:
     Båtrelaterte nyheter i media
     Dagens Finn, spesielle båtannonser
     Denne helgen går turen til......
     Hva har du gjort med båten i dag?
     Hvor er dette?
     Seil regatta på nett
     Status på svenskekysten
     Youtube, båtrelaterte filmer

  • Statistikk

    • Antall medlemmer
      97 099
×
×
  • Create New...