Jump to content

CAV dieselpumpe fra 1960?

A.Chr

Recommended Posts

Hei

Har en dieselpumpe som jeg forstår er fra, 1960, (hvis jeg har forstått tall og bokstaver)img_0540.jpg

Finnes det manual å få tak i til denne?

Problemet er at jeg får diesel inn i pumpa, men ikke ut til dysene.

Har forstått at den er vakumregulert, men den skal vel uansett gi diesel på tomgang?

img_0504.jpg

img_0491.jpg

Hvor farlig er det å begynne å skru på disse selv?

Hilsen Anders

Da fant jeg feilen.Takk for tips.

I vakumdelen av pumpa sitter det en bolt som fungerer som føring, denne var såpass rusten at stoppen hengte seg opp og ikke ble med tilbake, det er også hull i membranen som styrer pumpa, noen som vet hvor man kan få tak i deler til en så gammel pumpe?

evt, forhandlere av bedford?

Hilsen Anders

Ang. deler vil jeg foreslå et verksted som reparerer dieselpumper. Det finnes fortsatt en del av disse rundt omkring i landet. Jahre diesel forekommer meg at er overtatt av Sørensen&Balchen. Membranen er trolig laget av tynt skinn/lær, Kanskje det lar seg lage en ny om man har noe høvelig materiale. På Bosch sine vakuumregulerte pumper skulle membranen regelmessig smøres med motorolje via en liten oljekopp for å holde den myk. Der var også et lite luftfilter som må holdes rent. Dette for å slippe innpå luft på membranet på motsatt side av der hvor det dannes vakuum. Det er dette som får tannstanga til å bevege seg. J.O.Jæger i Bergen var i sin tid store på Bedford.

Jo da, de eksisterer, men er overtatt av Sørensen & Balchen og holder til i Rosenholmveien 10 på Holmlia. Fikk nettopp overhalt dysene til Yanmar'n der. Flinke folk som jobbet raskt, min kontakt der var Per Erik

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...