Jump to content

Maxsea kjøper Nobeltec. Hva blir konsekvensene ?


sydspissen

Recommended Posts

Maxsea har jo visst radarbilde på skjermen i mange år allerede, fra tidlig av kunne den benytte Maris sin hardware for å presentere hvilken som helst radar, med Furuno navnet ble det enklere via nettverk.

 

Maxsea leveres med støtte for c-map eller andre vektor kart, ikke begge deler. Dette har cmap insistert på.

Slik var det også med Navnet I og II, er usikker på 3D serien, det vet vel du litt om sydspissen?

Link to post
Share on other sites

Maxsea har jo visst radarbilde på skjermen i mange år allerede

Maxsea leveres med støtte for c-map eller andre vektor kart, ikke begge deler.

 

Furuno Navnet 3D støtter både rasterkart og vektorkart. ( S57 også ! )

 

Jeg kan bruke PC'en med MaxSea Time Zero som en repeater til MFD12 skjermen ( eller bare en ekstra skjerm ), så jeg har jo radarbildet på PC.

Men det jeg mente var at jeg må ha enten MFD8/MFD12 eller MFBB ( blackbox ) for å få frem radarbildet. ( Kan ikke gå direkte fra radarantennen til en pc )

De nye radarantennene gjør all prosseseringen direkte i antennen, så teknisk så burde det la seg gjøre å plugge antenna rett i en usb kontakt ?

( Bortsett fra at DHCP serveren som fordeler IP adressene, master i nettverket er MFD12/MFD8/MFDBB for øyeblikket )

Link to post
Share on other sites

( Bortsett fra at DHCP serveren som fordeler IP adressene, master i nettverket er MFD12/MFD8/MFDBB for øyeblikket )

 

Beklager. men kan noen forklare dette med slike ord vi IKKE, datanerder forstår. :eek:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Furuno Navnet 3D støtter både rasterkart og vektorkart. ( S57 også ! )

Joda, men de kan ikke ta cmap og navionics om hverandre, det samme gjelder maxsea etter cmaps krav. Jeg tror derimot man kan tukle med en eller annen setting for å veksle mellom hvilket kart det støtter.

 

De nye radarantennene gjør all prosseseringen direkte i antennen, så teknisk så burde det la seg gjøre å plugge antenna rett i en usb kontakt ?

Det burde kunne gå an via nettverkspluggen ja, antennen kjører navnet direkte mener jeg.

 

( Bortsett fra at DHCP serveren som fordeler IP adressene, master i nettverket er MFD12/MFD8/MFDBB for øyeblikket )

Er det dhcp i navnet 3D? Navnet I og II hadde ikke dette, der satte man ip adresse selv. for Nor_Careka er ikke dette noe annet enn når man setter ip adresse på pcen sin hjemme, ikke noe å henge seg opp i med mindre en er spesiellt interesert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...