sydspissen Startet 4.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2009 http://www.panbo.com/archives/2009/10/maxs..._what.html#more Vil vi endelig få Furuno radarbilder direkte på PC-skjermen ? Hva skjer med C-Map ? Vil Furuno benytte C-Map i NAvnet 3D serien ? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Maxsea har jo visst radarbilde på skjermen i mange år allerede, fra tidlig av kunne den benytte Maris sin hardware for å presentere hvilken som helst radar, med Furuno navnet ble det enklere via nettverk. Maxsea leveres med støtte for c-map eller andre vektor kart, ikke begge deler. Dette har cmap insistert på. Slik var det også med Navnet I og II, er usikker på 3D serien, det vet vel du litt om sydspissen? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Mnja. Frk. Fryd. Min Maxsea leser både C-Map og S-57. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Joda, men da er sikkert ikke din maxsea helt ny La meg tippe 10.3.5 Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Sånn circa. Og jeg tviholder på den. Med multiple innganger og det hele. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Maxsea har jo visst radarbilde på skjermen i mange år alleredeMaxsea leveres med støtte for c-map eller andre vektor kart, ikke begge deler. Furuno Navnet 3D støtter både rasterkart og vektorkart. ( S57 også ! ) Jeg kan bruke PC'en med MaxSea Time Zero som en repeater til MFD12 skjermen ( eller bare en ekstra skjerm ), så jeg har jo radarbildet på PC. Men det jeg mente var at jeg må ha enten MFD8/MFD12 eller MFBB ( blackbox ) for å få frem radarbildet. ( Kan ikke gå direkte fra radarantennen til en pc ) De nye radarantennene gjør all prosseseringen direkte i antennen, så teknisk så burde det la seg gjøre å plugge antenna rett i en usb kontakt ? ( Bortsett fra at DHCP serveren som fordeler IP adressene, master i nettverket er MFD12/MFD8/MFDBB for øyeblikket ) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 ( Bortsett fra at DHCP serveren som fordeler IP adressene, master i nettverket er MFD12/MFD8/MFDBB for øyeblikket ) Beklager. men kan noen forklare dette med slike ord vi IKKE, datanerder forstår. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Furuno Navnet 3D støtter både rasterkart og vektorkart. ( S57 også ! ) Joda, men de kan ikke ta cmap og navionics om hverandre, det samme gjelder maxsea etter cmaps krav. Jeg tror derimot man kan tukle med en eller annen setting for å veksle mellom hvilket kart det støtter. De nye radarantennene gjør all prosseseringen direkte i antennen, så teknisk så burde det la seg gjøre å plugge antenna rett i en usb kontakt ? Det burde kunne gå an via nettverkspluggen ja, antennen kjører navnet direkte mener jeg. ( Bortsett fra at DHCP serveren som fordeler IP adressene, master i nettverket er MFD12/MFD8/MFDBB for øyeblikket ) Er det dhcp i navnet 3D? Navnet I og II hadde ikke dette, der satte man ip adresse selv. for Nor_Careka er ikke dette noe annet enn når man setter ip adresse på pcen sin hjemme, ikke noe å henge seg opp i med mindre en er spesiellt interesert. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 OK. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
sydspissen Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Ja, ble fortalt at NAvnet 3D kjører Windows og benytter DHCP server. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Ser ut til at det bare er softwaredelen som er solgt. Hardwaredelen blir i Jeppesen. Er det Furuno som har et fremstøt på gang? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.