Tranen2 Startet 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2009 For noen år siden så jeg i et norsk båtblad om en fyr som bygde seg en trebåt/epoxy med en eller to flymotorer i. Er det noen som husker dette og som kan fortelle om hvordan det gikk?? Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Chipsrederx85 Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Du finner det nok på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Leste om dette selv for ca 10 år siden. Det var en rundt 45-50 fot runabout bygget i finèr og epoxy, samt at det skulle installeres 2 Rolls Royce Griffon motorer på 37 liter hver. Har ikke lest noe mere om det. Heller ikke funnet noe ved å søke på nettet Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
ivar Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Mener det var i Båtmagasinet, og at fyren holdt til i Grimstad..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bartesam Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Mener at det ikke var Båtmagasinet, men en ekvivalent til det som hadde den reportasjen. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Mix Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Rolf Bernhard Isaksen fra Flekkefjord. 38 fots klassisk runabout med moderne v-bunnsskrog med step. Design, Jan Thore Olsen fra Kragerø. Motorisering 2 stk siste generasjons Spitfire-motorer Rolls Royce Griffon V12 36,7L på 2500 hester hver. Aner ikke hvordan det gikk. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Fant denne linken på nettet Her Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
trikkern Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Dette var trivelig lesning. Noen som vet mer om denne "verstingen"? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Burde jo være ferdig den båten nå, for det er 10 år siden jeg leste om den i Båtmagasinet. Kan jo hande at de motorene kostet skjorta å overhale og marinisere da. I tillegg skal de vel ha gear og strake aksler Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Honduras Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 EN RR Griffon i god stand er vel relativt hard valuta, så hvis han solgte den ene vil han antageligvis ha råd til både gir og propell til den andre. Selv hadde jeg nok valgt vannjet til en slik motor i en liten båt. Pluss en kjempestor bensintank. Noen som tør gjette på forbruket pr time på WOT Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bartesam Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Vil vel tippe rundt 1000 liter i timen Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Honduras Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Dvs 12 000,- i timen i fyringsutgifter... kan vel være at prosjektstarter i likhet med flertallet av oss ble innhentet av virkeligheten ett eller annet sted før båten ble sjøsatt Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bartesam Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Ser ikke bort fra det. Disse motorene var vel konstruert til å gå på mye høyere oktan også. Lurer ikke på om de gikk på 120 oktan flybensin under krigen jeg Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.